Avatar billede dkcolossus Nybegynder
11. april 2001 - 19:06 Der er 18 kommentarer

slikmund.dk

Jeg har købt domænet slikmund.dk lidt som en spøg, sant selvfølgelig fordi jeg er lidt af en slikmund.

Har tænkt på en motto:
Vær god ved dine svagheder, det er dem der gør livet værd at leve...

Har tænkt på et forum for slikmunde, et fristed hvor man kan dyrke sin last sammen med ligesindede, gerne suppleret med salg af slik og opskrifter på samme.

Gode idéer og evt. partenre søges.

mvh Thomas
Avatar billede master_nemo Nybegynder
11. april 2001 - 19:11 #1
FED ide!!
jeg tænkte at du kunne lave et sted hvor brugerne skriver opskrifter ind og kan diskutere dem med de andre.

Jeg vil da godt hjælpe lidt til :o)

/MN
Avatar billede no_doubt Nybegynder
11. april 2001 - 19:12 #2
Har du icq : mit er 92064248
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
11. april 2001 - 19:17 #3
skriv på ICQ# 37018702 vil godt høre lidt om det.
Avatar billede master_nemo Nybegynder
11. april 2001 - 19:19 #4
mit icq: 110572053
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
11. april 2001 - 19:58 #5
eller bjarke@bekhoj.dk
Avatar billede cyberdude Nybegynder
12. april 2001 - 00:34 #6
Hejsa!!

den er jeg også med på....
Jeg er \"stor\" tilhænger af \"søde sager\"

mail mig på

sonny@blue-burger.dk
Avatar billede dazzle Nybegynder
13. april 2001 - 05:42 #7
\"slikmund\" kunne misforståes (med lidt ond vilje) men det er nok ikke det sitet skal bruges til ;-)

Sitet skal udover opskrifter, som andre har nævnt, have noget væsentligt artikelstof, fx om oprindelsen af forskellige typer slik (bolcher, vingummi, lakrids etc.)
Også gerne interessant indhold om hvordan produkterne bliver til industrielt på nogle af de mange danske fabrikker.
Og måske lidt indhold om hvor kedeligt og fantasiløst slik rent faktisk er i mange andre lande end de skandinaviske.
Endelig skal opskrift-afdelingen måske suppleres med indhold og indkøbsmuligheder i samarbejde med nogle af de mange småfirmaer i Danmark der sælger ingredienser og udstyr til hjemmeproduktion af slik.
Den mere akademiske brugerskare kan måske falde i svime over artikler om de kemiske og biologiske processer der ligger til grund for hvorfor vi så godt kan li\' slik, ligesom helse-fanatikerne kan få nogle artikler om diabetes, overvægt og caries.

Mulighederne er mange...

Selvfølgelig skal der være en nyhedssektion med opslag om nyt slik fra Bonbon, og anmeldelser af de seneste søder sager vil naturligvis også være på sin plads.

/Jan
Avatar billede speedy2000 Nybegynder
15. april 2001 - 10:27 #8
Hvad med en slags \"hall of fame\" for slik og søde sager... Sådan en lidt unik ting med beskrivelse, billede og det hele :)

En liste over alt mulig slik, som du har givet karakter (eller andre... evt. som en afstemning eller hitliste)

Hvad med nogle brugerundersøgelser (hvor tit køber du slik, hvad køber du mest af etc...)

Du kunne evt. krydre sitet med små konkurrencer, hvor man kan vinde forskellig slik... (det behøver jo ikke være de vildt store præmier, jeg tror en sådan konkurrence kunne gå hen og blive kult :)  )

Selvfølgelist links til slikfabrikker..

Idéen er rigtig sjov og ny... så jeg tror helt sikkert at der er et marked for et sådant site ;-)

Avatar billede bjarke-b Nybegynder
16. april 2001 - 18:25 #9
dkcolossus -> Sker her noget ?
Avatar billede dkcolossus Nybegynder
16. april 2001 - 20:07 #10
Mit ICQ er 6040582. Holder tiltrængt påske-ferie, derfor er jeg lidt tavs.

Thomas
Avatar billede dkcolossus Nybegynder
20. april 2001 - 20:33 #11
Jeg er tilbage igen...
Avatar billede dkcolossus Nybegynder
20. april 2001 - 21:28 #12
Har speedy2000, master_nemo og dazzle ICQ? Vi er ved at snakke lidt frem og tilbage om projektet...

mvh Thomas
Avatar billede sorensfar Nybegynder
29. april 2001 - 14:41 #13
Jeg synes heller ikke man bør glemme den historisk/nostalgiske afdeling (pinochio kugler for 1 øre stk. i LØSkøb, salmiakstænger rullet sammen i en plastikmælkeprop, kandiserede æbler på pind fra gadehandlere o.s.v.)
Avatar billede mrrius Nybegynder
18. januar 2002 - 02:29 #14
Hej thomarie - jeg troede at slikmund.dk sådan var noget fræk noget :) hilsen finn

godt at se at du er igeng med din slikmund project.
Avatar billede mrrius Nybegynder
18. januar 2002 - 02:31 #15
men du skal da klart sælge slik under den domaine navn og specielt det gode gamle slik , som ikke er i enhver 7 eleven

Avatar billede dkcolossus Nybegynder
29. august 2002 - 00:54 #16
Ja, helt rigtigt. Det kan være noget med gamle opskrifter og folks egne opskrifter, samt salg af mere traditionelt slik og ikke 7 eleven. Plejer at sige: Man skal være god ved sine svagheder, det er dem der gør livet værd at leve...
Avatar billede vjacob Nybegynder
22. februar 2004 - 21:14 #17
siden er død , og der er ikke accepteret noget svar!
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 14:10 #18
lukker du snart spørgsmålet?