Avatar billede mazyspace Nybegynder
10. august 2005 - 15:50 Der er 3 kommentarer

Oploadning af side

Er for første gang i min tid igang med at lave en hjemme side.
Nu er jeg kommet så langt at jeg har fået serverplads, et FTP-program samt lavet en begynder side. Denne vil jeg gerne lægge ind på serveren, det er så lige det der er mit problem.
Ftp-programmet jeg bruger eller forsøget på er CUTEFTP 7 Professional.
Åbner progermmet & kan finde min side, men så stopper min vej.
Hvad gør jeg for at få den ud på serveren, er ikke vildt god til engelsk.
Høre gerne fra en der er kendt med dette program. Ønsker løsning på hvordan jeg får den på serveren & da også gerne af igen.
Avatar billede schunck Juniormester
11. august 2005 - 00:52 #1
Har også selv brugt CuteFTP PRO, men blev enig med mig selv om at det var nemmere blot at bruge IExplorer browseren. Cute var jeg aldrig sikker på om den ville logge på.

Sådan gør du...

Skriv FTP://ftpsti og vupti du kan bruge explorer som ftp program.

Hvis du ikke gider at skrive koder hele tid så opret en genvej, hvor stien er som følger

ftp://brugernavn:adgangskode@ftpsti

så skulle den være i vinkel, men hvis du bruger andet end port 80 (som er standard) så afslut sætningen med :portnummer f.eks. ftp://ftpsti:81 eller ftp://brugernavn:adgangskode@ftpsti:81
Avatar billede mazyspace Nybegynder
25. august 2005 - 13:01 #2
Tak for dit råd. Nu køre det.
Avatar billede schunck Juniormester
25. august 2005 - 17:12 #3
Det var så lidt...

Skal jeg ikke have nogle point for dette?