Avatar billede hitmantoo Nybegynder
08. august 2005 - 11:26 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

convertering af concorde c4 til navision c5

Hej
Jeg skal til at convertere fra c4 til c5, er der en let måde man kan gøre dette, eller skal man ud og betale 100,- i timen til en ekstern mand???, jeg har ikke kunne finde noget brubart ved at google det

med venlig hilsen

Kenney
Avatar billede rew Nybegynder
08. august 2005 - 11:34 #1
Microsoft har i tidernes morgen opfundet et program der kan konvertere C4 til XAL, måske de har lavet et til C5 også. Men som basis taler vi om to vidt forskellige programmer som intet har til fælles. Så det er nok lige så nemt enten at overføre via kommafiler eller taste stamdata manuelt. Du skal ikke satse på at kunne overføre historik uden store sværdslag. Men kontakt evt. microsoft og hør om de har C4 til C5 konverterings program endnu. Du mener sikkert 1000 kr. i timen, 100 kr. får man intet for.
Avatar billede mariaf Juniormester
08. august 2005 - 21:51 #2
Ja,der findes et program, som ligger på CD'en med C5 - C42C5.exe, så vidt jeg husker. Der er dog flere problemstillinger i at konvertere på den måde, men kan du selv efterfølgende sætte C5 op så den fungerer til dine behov, kan du sagtens spare de 2-3 timer, det tager for at få en profesionel til at udføre det.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
24. august 2005 - 14:58 #3
Efter at MS lod C4 uddø lavede de 2 ting:
- C42C5.exe, der udlæser data fra den bestående C4
- Indlæsningsprogram til C5 (C4Konvert)

Bemærk at du kun kan konvertere C4 4.85 - 4.91 og din C5 skal være 2.10 eller højere.

Det er ikke svært - jeg har konverteret et par revisionsfirmaer med mange kunderegnskaber.

//Tommy