Avatar billede monstermand Nybegynder
08. august 2005 - 10:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udskrive liste over brugere i NDS

Hej,

findes der er funktion til dette. Jeg havde lidt håbet på en udskriv knap i consoleOne, men det er der vist ikke noget af.

Håber nogen ved hvordan det kan lade sig gøre.
Avatar billede wise Seniormester
08. august 2005 - 10:52 #1
Ja, godt spr.
Jeg har kun kunne nå til skærmdump til vores revisorer.
Men jeg sad faktisk og tænkte på LDAP, den kan jo hente en liste over alle brugere... Jeg har dog ikke selv kunne få det til at virker (har heller ikke prøvet meget)
Avatar billede zeled Nybegynder
08. august 2005 - 11:10 #2
LDAP kan du få til at virke sammen med f.eks. PHP.

Jeg har et PHP script som virker med min NDS/eDirectory...
Avatar billede wise Seniormester
08. august 2005 - 11:15 #3
ja, det kræver så lige en PHP server ;-)
Jeg havde håbet på at nogle kunne syntaksen via internet explorer...
ldap://user:kode@server.name/xxxxxxx
Avatar billede zeled Nybegynder
08. august 2005 - 12:49 #4
http://www-unix.mcs.anl.gov/~gawor/ldap/download.html

denne browser kan exportere til LDIF
Avatar billede wise Seniormester
08. august 2005 - 13:17 #5
Hmm, det ser cool ud.. Fik den til at spille med min notes-ldap. Perfekt!
Få dog en fejl når jeg søger at connecte til Novell og ville slet ikke via ssl (brokkede sig over serverens certifikat). Men perfect, sådan en browser har jeg kigget efter...
Håber også det kan hjælpe Monstermand...
Avatar billede ukdtom Nybegynder
08. august 2005 - 15:33 #6
nlist /user fra en dos box ????
Avatar billede lap Nybegynder
08. august 2005 - 19:26 #7
kix32 og vbscript kan også kalde ldap - og dermed kan du trække alle felter. Eneste "problem" er at finde ldap feltnavne, da de ikke er de samme i NDS som i AD.

Jeg har brugt ovenstående java ldap browser en del gange for netop at finde de korrekte ldap feltnavne.

Har tidligere lavet både kix32 og vbscript imod NDS uden problemer
Avatar billede ukdtom Nybegynder
08. august 2005 - 19:43 #8
Avatar billede wise Seniormester
08. august 2005 - 20:56 #9
Ja, så fik jeg det også til at virke mod NDS, det var (naturligvis) blot at angive mit bruger som CN=BRUGER,O=ORG fremfor blot bruger eller bruger.org som jeg havde prøvet...

Jeg vil ihvertfald sige tak for hjælpen ;-) Håber som sagt også det kan hjælpe Monstermand - jeg har da fået listet mine brugere på en del måder...
Nlist'en var nok mest printbar...

Jeg brugte "nlist User /S /R /C > users.txt"
Avatar billede ukdtom Nybegynder
08. august 2005 - 22:28 #10
Nlist'en var nok mest printbar...

:-)

mvh

Tommy Mikkelsen

Novell Support Forum Sysop