Avatar billede bang-kruse Nybegynder
11. april 2001 - 12:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er uddannelsen brugbar

Jeg skal til at uddanne mig indenfor IT-branchen, og derfor vil jeg gerne vide lidt om, hvilke uddannelser der er brugbare.

Jeg havde tænkt noget i retning af, IT-administrator og derefter Datanom, er det noget der er jobs i ?

Jeg har ingen gymnasial uddannelse, men går igang med Matematik på B-niveau og Engelsk på HF.

Kan IT-administrator i sig selv give job, eller er det bare en brugeruddannelse, på linie med pc-kørekort.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
11. april 2001 - 13:01 #1
IT administrator er ikke noget jeg vil anbefale..... Jeg snakkede med en it-koordinator i nordjylland, han sagde at de IT-administratore som blev uddannet kun var på højde med en veludlært elektrikker...

Det var så bare hans mening......

Da du skal have en studentereksamen på de fleste vidregående uddannelser, så vil jeg da klart anbefale du tager sådan en først.....

Hvor gammel er du..??

-Anders
Avatar billede bang-kruse Nybegynder
11. april 2001 - 13:07 #2
jeg er \"kun\" 34 år og min største lyst var selvfølgelig at tage en studentereksamen (kursus) på 2 år og derefter læse videre på Datamatiker.

Det er ikke meningen jeg vil stoppe ved administrator, men fortsætte med Datanom.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
11. april 2001 - 13:10 #3
Hvis du vil fortsætte som datanom, så ser jeg ingen hindring i at du kan få et job senere hen, men det er jo så heller ikke mig der skal ansætte...

Jeg ved at der er mange der gerne vil have en \"ældre\" erfaren medarbejder frem for en ung knøs......

Go for it........

men tag da en 2 årig HF... Det er ikke så svært...

-Anders
Avatar billede bang-kruse Nybegynder
11. april 2001 - 13:15 #4
sværhedsgraden afskrækker mig ikke, men en smule logisk tænkning når man har 3 børn skader jo ikke. Jeg kan se ophobning af vasketøj og lektier, der ender med at jeg render skrigende bort.

Nej så slemt er det ikke, men der vil blive et vist pres på. Det vil der også i Datanom uddannelsen, men den trods alt deltids.

Jeg vil gå på linien, med programmering og webdesign, er der gode muligheder eller er der andre grene der er bedre.
Avatar billede bang-kruse Nybegynder
11. april 2001 - 13:20 #5
Jeg kigger lige ind på spørgsmålet lidt senere og ser om flere vil være med, inden jeg afslutter.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. april 2001 - 13:38 #6
IT administrator er en ganske udemærket uddannelse, og den kan nemt give jobs i andre lande. Der er hellere ikke mange arbejdsløse IT administratorer i Danmark. Men dansk erhvervsliv vil hellere have ingeniører, Dataloger og Datanomer.

/per
Avatar billede kamikaze Nybegynder
16. juli 2001 - 16:17 #7
Jeg har lige taget Datanom uddannelsen (programmør-linien) som et-årigt fuldtids studie, og det var temmelig hårdt. Ud af de 25 der startede på basis-faget, var vi 3 der gennemførte!!!! Hvis du har 3 børn, vil jeg foreslå dig at tage et par fag ad gangen.
Avatar billede kamikaze Nybegynder
16. juli 2001 - 16:19 #8
Så vidt jeg husker skal man have studentereksamen/HF ELLER anden relevant beggrund for at starte som Datanom stud. Hvad anden relevant baggrund er, ved jeg ikke, men det kan sikkert gøres hurtigere end 2-årig HF...