Avatar billede jonaskvl Nybegynder
26. april 1999 - 00:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Begynder Bøger til perl

hej, jeg har nu rendt rundt og leget med ASP og synes det er på tide at jeg prøver noget mere og helst noget jeg kan bruge sammen med, så jeg kaster mig over perl. Jeg ville i den anledning gerne høre om der er nogen der kender nogle gode bøger eller websites for perl newbies?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. april 1999 - 11:49 #1
http://www.perl.com

Learning Perl, 2nd Ed., Schwartz & Christiansen http://www.bookshop.co.uk//ser/serdsp.asp?shop=2650&isbn=1565922840

Når du bliver god til Perl vil denne være en god reference

Programming Perl, 2nd Ed. Wall, Christiansen og Swartz: http://www.bookshop.co.uk//ser/serdsp.asp?shop=2650&isbn=1565921496

Avatar billede jonaskvl Nybegynder
26. april 1999 - 12:36 #2
Hvad med Learning Perl/Tk af samme forlag, den er fra 1999 i modsætning til den du foreslog som er fra 1997 .. noget du kender noget til ?

og hvad er Tk ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. april 1999 - 15:31 #3
Ja, der er også en fra 1993 med samme titel, Learning Perl, men den skal du nu ikke tage!

Tk er et grafisk system, således at man kan lave en grafisk brugergrænseflade (oprindelig til XWindows under Unix, men kan velsagtens også fås til W32). Det er ikke noget man kan bruge til CGI. Jeg kender ikke bogen, og kan ikke se om den rigtige "Learning Perl" er en delmængde af den.

Men den fra 1997 er go' :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. april 1999 - 15:38 #4
Silly me - jeg skal jo bare kigge det rigtige sted. Nej, du skal ikke starte med "Learning Perl/TK". Den handler kun om TK.delen.
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
26. april 1999 - 21:00 #5
ok jeg vil prøve den så .. :)
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
26. april 1999 - 21:01 #6
narj duh .. prøve at svarer igen..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 1999 - 09:22 #7
Ok, jeg prøver igen. Men jeg kan da også lige sige, at en omfattende,
og måske endda komplet, liste af bøger og blade om Perl findes på
http://reference.perl.com/query.cgi?section=books
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
27. april 1999 - 09:33 #8
Tak.
Avatar billede diness Nybegynder
02. juni 1999 - 16:57 #9
Prøv også :

it-library.com
eller
itlibrary.com
Avatar billede just Nybegynder
03. juni 1999 - 15:58 #10
Hejsa Jonas

Jeg vil bare lige sige at jeg har de 2 bøger erikjakobsen snakker om. Hvis du gerne lige vil kigge lidt i dem, kan du bare komme forbi :]
Avatar billede hellhammer Nybegynder
29. september 1999 - 19:42 #11
Du kunne også prøve denne online dokumentation der fungerer som om du har dine bøger on-line.

http://www.mcp.com

Der er masser af perl guf!