Avatar billede hrvig Nybegynder
06. august 2005 - 16:31 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

hvilken bærbar IBM

Hey.
Står og kigger på en bærbar disse dage og synes IBM ser godt ud. Mine krav er Centrino, IBM, mindst 512 ram, et normalt grafikkort(ikke intel)..
Har set på dem her:
http://www.laptops.dk/?s=308
http://www.laptops.dk/?s=425
http://www.laptops.dk/?s=341
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=57941
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=141591
Håber ikke det er alt for uoverskueligt..
- Hrvig
Avatar billede a1a1 Novice
06. august 2005 - 16:40 #1
tjooo,
X modellerne er meget lettere og har "kun" 14" skærm, hvis du skal bære den meget er det måske en fordel at den er let, ellers ville jeg gå efter en af de andre..

http://www.laptops.dk/?s=308 eller http://www.laptops.dk/?s=425
eller http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=57941

men det kommer jo også an på hvormeget du vil ofre, den dyreste koster næsten dobbelt så meget som den billigste..

Hvad skal du bruge den til???
Avatar billede a1a1 Novice
06. august 2005 - 16:42 #2
btw, det ser umiddelbart ud som om at X modellerne har indbygget grafikkort på "kun" 16 mb ram, de andre har 64
Avatar billede 5floor Nybegynder
06. august 2005 - 16:49 #3
Lige en rettelse til a1's kommentarer:

X-serien er ikke med 14" skærme, men med 12".
Grafikkortet i X31'eren, sådan en er jeg selv ejer af, har et dedikeret grafikort, nemlig et ATI Mobility Radeon 7000 med 16MB RAM.

Ud fra mine egne krav om lav vægt, lang batteritid og ingen anvendelse af tunge spil er X31'ren det perfekte valg for mig - men kan kun forstille mig at grafikkortet kommer alvorligt i problemer ved selv ældre spil.

Held og lykke med indkøbet.
God weekend

Mads
Avatar billede a1a1 Novice
06. august 2005 - 16:51 #4
;o) ja jeg kan ikke læse, ups
Avatar billede hrvig Nybegynder
06. august 2005 - 17:02 #5
den skal bruges primært til studiebrug men den må da godt kunne mindre grafiske ting. F.eks. køre Adobe Photoshop rimelig.
Problemet ved x serien for mig er at de ingen cdrom drev har og er ret dyre.
5floor - hvor er din købt og hvad gav du for den?

takker for de hurtige svar :)
Avatar billede boxer Nybegynder
06. august 2005 - 17:14 #6
Tjek denne side med info om bærbare: www.laptopworld.dk
Da jeg søgte efter lidt bedre maskiner, (dem du linker til er langt fra imponerende) snublede jeg over den samme som A1 linker til, nemlig: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=57941

Hvad forventer du støjmæssigt og vedr. batterilevetid?
Hvad skal du bruge den til?
Avatar billede 5floor Nybegynder
06. august 2005 - 17:16 #7
Hej igen.
jeg har købt min i januar hos laptops.dk
Mener jeg gav 9300,- inkl. 512MB RAM (min er en 1.4 Ghz model).

Jeg studerer selv og har den altid med mig.
Korrekt, ingen optiske drev...jeg har en 40Gb 2,5" disk i et lille tyndt ekstern-disk cover (koster 189,- hos Zitech ex. selve disken) og det er fuldt ud tilstrækkeligt i forhold til diverse cd-rom'er mv.
Uden at ville lægge hovedet på blokken, er det så ikke også mere cpu-ressourcer end grafikkort-ressourcer Photoshop tager??? Men igen, jeg benytter min bærbare til rapporter, diverse officeprogrammer, databaser og programmering, så jeg stresser på ingen måde grafikkortet.

Spørg endelig hvis der er flere ting du vil vide.
God weekend
Mads
Avatar billede hrvig Nybegynder
06. august 2005 - 18:37 #8
Jeg skal bruge den til at studere..
I har ret, den x31 ser slet ikke så dum ud til den pris..
Fandt den her http://www.laptops.dk/?s=163, og der kan man få den med 512 ram for 395 ekstra hvilket ikke er meget.
Er et ATI 7000 med 16 ram bedre end et onboard Intel?

5floor, hvordan er laptops.dk ellers med service og garanti?

Tænker den er fin da den skal bruges til studie.. hvis jeg endelig skal have en der kan spilles på kræver det jo alligevel mere end de andre jeg linkede til havde.
Vil de sige at den x31 fint kan gøre word og andre skolevigtige programmer?
Avatar billede 5floor Nybegynder
06. august 2005 - 19:57 #9
Jeg kender ikke ret meget til laptops garanti mv. dog var det ene rammodul defekt da jeg modtog pc'en, jeg fik uden problemer tilsendt et nyt med posten.
Som sagt bruger jeg den selv til studie og den klarer alle studie/kontor/diverse opgaver perfekt.
Mod forventning har jeg ikke skulle vænne mig synderligt til den mindre skærm og ej heller har det lidt mere kompakte tastatur generet mig - syntes maskinen både udstråler og føles som et produkt af HØJ KVALITET.
Efter jeg har købt X31'eren er jeg for alvor begyndt at bruge den til notetagning til forelæsningerne, og her er det super med den gode batterilevetid.

Hey
Mads
Avatar billede hrvig Nybegynder
06. august 2005 - 20:11 #10
Så siger jeg mange tak for hjælpen Mads.
Venlig hilsen Jakob.
Avatar billede hrvig Nybegynder
07. august 2005 - 12:46 #11
ikke mindst a1 og boxer :)
Avatar billede hrvig Nybegynder
07. august 2005 - 12:47 #12
points?
Avatar billede boxer Nybegynder
07. august 2005 - 12:59 #13
Velbekomme :o)
For at gøre det lidt nemmere synes jeg du skal skrive hvem du vil give point. Vi ved jo ikke hvem af os der har hjulpet og givet dig det du søgte.
Avatar billede hrvig Nybegynder
07. august 2005 - 15:50 #14
I er alle kommet hver sin form for hjælp.
5floor har en x31.
boxer er kommet med links til en side hvor jeg har læst er masse.
a1 er bare kommet med en masse lort men hvad faen :)

smid lige nogle svar så deler jeg dem lige hvis I ikke kan finde ud af hvem der skal ha hvad :)
Avatar billede boxer Nybegynder
07. august 2005 - 18:09 #15
Okay :o)
Avatar billede a1a1 Novice
08. august 2005 - 10:11 #16
nå nå nå nå
Avatar billede a1a1 Novice
08. august 2005 - 10:11 #17
;o)
Avatar billede hrvig Nybegynder
08. august 2005 - 11:47 #18
så, 5floor.. det skal være nu ellers får de points :)
Avatar billede hrvig Nybegynder
08. august 2005 - 13:44 #19
:O!!
Se lige den her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150798
Ved godt det ikke er IBM og at den ikke har 12" men 15" wide..
Men er den ikke også værd at se på: x700, 1,7, 512 DDR II ram(hvad vil det sige at de er ddr II ram) og så har den 533 MHz fremfor IBM som havde 400. Har det noget at sige? :)
Avatar billede a1a1 Novice
08. august 2005 - 14:07 #20
jeg har aldrig haft en asus.
Men den fylder og vejer mere end ibm X modellerne, men har nok også bedre performance, jeg ved ikke med holdbarheden (kvalitet), det er jo vigtigt hvis du flytter den hele tiden (mellem hver time f.eks.), og frem og tilbage hverdag
Avatar billede hrvig Nybegynder
08. august 2005 - 14:37 #21
Du har helt ret, de vejer mere og er knapt helt så høj kvalitet.
Ej, skal sq ha den x31, har hørt noget om at det er muligt at tilslutte den vores netværk og på den måde kunne bruge min stationære computers cd-drev da x31 intet har. Er det muligt og evt. hvordan gør man det?
Avatar billede a1a1 Novice
08. august 2005 - 14:42 #22
ja, hvis du deler (sharer) dit cdrom drev er det muligt, ellers kan man jo også få en "bærbar" cd/dvd afspiller/optager ;o)
Avatar billede hrvig Nybegynder
08. august 2005 - 15:41 #23
pointen for mig er at jeg ikke har brug for et cd drev så ofte. Hvordan deler jeg mit dvd-drev? :)
Avatar billede hrvig Nybegynder
08. august 2005 - 15:42 #24
ahh sådan, ligesom når man deler en normal mappe :)
Avatar billede a1a1 Novice
08. august 2005 - 15:45 #25
jeps ;o)
Avatar billede hrvig Nybegynder
09. august 2005 - 12:32 #26
lige et sidste spørgsmål til dig med en x31 :)
kan der ses film derpå?
Avatar billede 5floor Nybegynder
09. august 2005 - 12:53 #27
Jeps, uden problemer.
Har dog ikke set en hel film på den, så ved ikke hvordan batteritiden påvirkes.
Jeg behøver ikke point, bare glad for at kunne hjælpe.
Mads
Avatar billede hrvig Nybegynder
09. august 2005 - 18:55 #28
lyder sq rigtig fedt.
så må du ha en fortsat god ferie eller skolestart :)
Jakob.