Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
05. august 2005 - 23:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Threads i VB6

Hej.
Jeg har en form med en sub der laver en langrække ting samt en timer der opdatere en label. Suben fryser timeren/label indtil den er færdig. Nu var det meningen at timeren/label skulle kunne køre samtidig med suben, hvilket får mig til at springe ud i threads, dog mangler jeg noget howto. Google har ikke løst det for mig endnu. VBthreads.dll mindede meget om det men er desværre til Execute af com objekter i ny thread.
Er der lige en, der har lidt vb6 kode til en eller flere threads.
TIA
Avatar billede kabbak Professor
06. august 2005 - 00:02 #1
må man se subben
Avatar billede kabbak Professor
06. august 2005 - 00:05 #2
Hvis subben kører i en slaks løkke, så brug

DoEvents
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
06. august 2005 - 00:12 #3
Jo den har nogle løkker men det er ikke dem der er de store tids sluger det er når der bliver loaded objekter osv. Har forsøgt med DoEvents.
Avatar billede kabbak Professor
06. august 2005 - 00:22 #4
jeg vil stadig gerne se subben, men garanterer ikke for at den kan tunes
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
06. august 2005 - 00:46 #5
Det er ikke min sub jeg vil tune. Det jeg er ude efter er et script, hvorved han kan køre ens function eller sub i en anden thread.
Avatar billede thread Nybegynder
06. august 2005 - 02:53 #6
Well, Visual Basic 6 har ikke direkte multi-threading support - men du kan finde et par artikler om det, da der er flere måder, hvorpå det kan gøres - også med argumenter for og imod.
Læs: http://www.freevbcode.com/ShowCode.Asp?ID=1287
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
06. august 2005 - 12:08 #7
Den har jeg forsøgt mig med, men ved du hvordan man skal sætte det op. så kan starte min sub op i den thread den laver?
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
18. august 2005 - 15:48 #8
Nå jeg lukker..