Avatar billede gsimo Nybegynder
05. august 2005 - 16:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Com død? Intet billede på skærmen

Jeg formaterede min computer i går. Da jeg havde fået den op og kører igen, kørte jeg en defrag på den ene disk (ikke den med OS). Da den havde kørt et par timer kunne jeg ikke høre min hdd mere og der var intet billede på skærmen (ca. 10 min inden stod den på 60%, så den var ikke færdig). Slukkede computeren og når jeg tænder den nu kan jeg hører at den booter op, men skærmen står og blinker. Jeg har prøvet at resætte bios og pille diske + cd-rom fra uden at det hjælper.

system:
xp pro dk
asus A7N8X-E Deluxe
barton 2500+
2 x 512 ddr
2 x SATA diske

Hvad er der galt og hvordan løser jeg mit lille problem?
Avatar billede doodoo Novice
05. august 2005 - 16:19 #1
Også prøvet at sætte dit skærm stik i grafikortet igen?
Avatar billede gsimo Nybegynder
05. august 2005 - 16:25 #2
hehe ja ;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. august 2005 - 16:43 #3
En defragmentering koster kange resourser, og temperaturen stiger derfor ret meget. Mit bundkort siger fra ved 60 grader (normalt omkring 43 grader), og når jeg kører en defragmentering, så kommer jeg let op på 65 - 67 grader.

Det kunne være at du har været udsat for et termisk shutdown (meltdown).

Tag siden af dit kabinet, og fortæl om blæsere kører rundt, og om harddiskene spinder op når du starter maskinen .
Avatar billede gsimo Nybegynder
05. august 2005 - 17:00 #4
Så vidt jeg kan se er der ingen problemer der. Mindes heller ikke at min køler var speciel varm da problemet opstod i går (har ingen side i mit kabinet normalt). Kan heller ikke få gang i spanden selvom jeg fjerner mine diske. Kan jeg ha' brændt mobo / cpu / ram af?
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. august 2005 - 17:03 #5
Det var lige det jeg antydede.

men fortæl om blæsere kører rundt.
Avatar billede gsimo Nybegynder
05. august 2005 - 17:09 #6
gør de
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. august 2005 - 17:35 #7
Da du resettede BIOS, hoskede du da at koble 220 Volt fra ?

Uden diske og CD/DVD drev, skal du kunne komme ind i bios.

Prøv at starte den med kun 1 stang RAM, og hvis det ikke virker, så prøv med kun den anden.

Du kunne også prøve din CPU i en anden PC, hvor den passer til.

Hvis dette ikke virker, så er det enten PSU eller bundkort.
Avatar billede gsimo Nybegynder
05. august 2005 - 17:49 #8
Prøver jeg senere. Går nogle timer inden jeg kan skrive hvad jeg er kommet frem til.
Avatar billede gsimo Nybegynder
05. august 2005 - 23:22 #9
Ved ikke hvad der er gået galt. Pillede lidt ved div ting. Resatte bios, satte mine diske til igen og det virkede... Må se hvor lang tid det holder ;)

Smid et svar dragonknigt, så kan du få lidt point som tak for hjælpen ;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. august 2005 - 10:10 #10
Ingen årsag, og tak  ;-)