Avatar billede tfswebguy Nybegynder
04. august 2005 - 18:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

er det ikke et fint forbrug, for en computer?

Min computer:

Blæser med lys i PSU, ASRock bundkort, 2600+ AMD CPU, TR2 CPU køler, 4 kabinet kølere, 6 lys-dioder i kabinet, 2 harddiske, en CD-Brænder, en DVD-brænder, Nvidia grafikkort, optisk mus, USB webcam, USB Joypad, USB strøm til headset, og lys-diode i tastatur

Er det så ikke fint klaret at comp'en bruger 61 Watt?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
04. august 2005 - 18:45 #1
Kan sige at den står til at bruge 24 øre om måneden i strøm også :p
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
04. august 2005 - 18:49 #2
gør den så ikke.. Den er ikke blevet målt længe nok :$
Avatar billede jokkejensen Novice
04. august 2005 - 19:09 #3
Jo det er flot.

men det vil en magen til vel også gøre ?
Avatar billede sup3rbuck Nybegynder
04. august 2005 - 19:43 #4
24 øre om måneden, er det korrekt ?

Mener engang og have læst at en pc som står tændt døgnet rundt bruger ca.5kr om dagen ?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
04. august 2005 - 20:01 #5
24 øre om måneden?

24 øre giver ca. 0,2 KWh, altså 200 watt i én time. Dette svarer til at du har computeren tændt i godt 3 timer og et kvarter, hvis det passer at den bruger 61 watt (er skærmen med i dette? Det tror jeg ikke i hvert fald...).
Så det kommer nok an på hvor meget du bruger din computer på en måned...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
04. august 2005 - 20:03 #6
I forlængelse af sup3rbuck kan jeg så sige at forbruget på et døgn vil være 1,464 KWh svarende til en pris på ca. 2,5 kr.

(en KWh koster i omegnen af 1,5 kr...)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. august 2005 - 20:53 #7
lyder godt, men hvilken psu og cpu køre du med.
Skal selv ud og ha´ maskinen, derfor spørg jeg..O)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
04. august 2005 - 21:51 #8
Jeg tog lidt fejl.. Det var faktisk skærmen der blev målt.. Comp'en er på ca 30 Watt :)

Jeg har tjekket en strømregning, og divideret beløbet med antal KWh brugt. Gav 0.4 kr, hvilket jeg så har gemt på måleren.

-bartfreak > PSU ved jeg ikke, men CPU er en AMD Athlon XP Throughbred 2600+
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
05. august 2005 - 12:17 #9
Hvordan måler du strømforbruget? Jeg tror ikke at din måling passer.
Din angivelse af pris for en måned er i hvert fald også helt gal...
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
05. august 2005 - 13:50 #10
Jeg har indtastet strømpris pr. KWh til 0.4kr som jeg har regnet ud, fra en strømregning
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. august 2005 - 20:57 #11
tfswebguy: Ok, men dertil kommer afgifter, moms og andet godt og så ender den pris, du skal betale for en kWh på ca. 1,5 kr.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. august 2005 - 23:35 #12
Jo hvis dine målinger passer er de 61 watt ret imponerende for både skærm og pc?