Avatar billede bumsenhejhej Nybegynder
03. august 2005 - 00:47 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Min computer slukker lige pludelselig

hey jeg har skannet min computer for virus og den fandt et par stykker.. men selvom jeg har gjort det og genstartet så slukker den bare lige pludelig.. hva kan det være??

hilsen nicolaijsen
på forhånd tak

forsat god dag
med vind i sejlet
Avatar billede dknsj Nybegynder
03. august 2005 - 01:22 #1
måske er din processor for varm
Avatar billede halifax Nybegynder
03. august 2005 - 01:22 #2
Lukker den helt pludseligt, eller får du en popup om at den lukker ned om x antal sekunder. Så er det en virus/orm.

Tjek hvor var din cpu er. Kan være den lukker ned som beskyttelse mod overophedning.
Avatar billede dknsj Nybegynder
03. august 2005 - 01:22 #3
eller en sasser virus
Avatar billede gratis Nybegynder
03. august 2005 - 01:29 #4
med dette program "Everest Home" (freeware) ka du under punktet |PC|Sensore| se temperaturen , http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. august 2005 - 08:01 #5
Kan være en driver, der laver et minidump, det kan du se i windows, mappen minidump, skal  ikke være der, den skal slettes, du skal derefter undersøge årsagen for dumpene.
Avatar billede boxer Nybegynder
03. august 2005 - 08:51 #6
Det kan være mange ting. Som de andre også skriver kan det være varme, dårlige drivere, defekte ram eller andet hardware.

Hvornår opstod problemet? Har du installeret noget lige inden det opstod?

Tit og ofte er det en driver - kan problemet ikke løses på andre måder, hjælper en formatering. Men det er absolut sidste mulighed.
Avatar billede gratis Nybegynder
03. august 2005 - 13:47 #7
højreklik |Denne Komputer|Egenskaber|Avanceret|Start og Genoprettelse|Indstillinger|
fjern flueben fra "Genstart Automatisk" du vil nu få en blå skærm med en fejlkode istedet for en genstart, post den fulde kode her, så har vi någet at fejlsøge på :)
Avatar billede bumsenhejhej Nybegynder
07. august 2005 - 18:57 #8
smid svar
Avatar billede boxer Nybegynder
07. august 2005 - 19:15 #9
Af bar nysgerrighed vil jeg da gerne vide hvad løsningen på dit problem var?
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. august 2005 - 20:07 #10
Ja-så kan jeg jo også.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. august 2005 - 22:01 #11
Ja, ja, ingen kan tvinge bumsenhejhej til at skrive hvad løsningen var - hvis nogen overhovedet. Bem. fra boxer ligger ellers godt op til det i hans "svar", og peet49 følger trop!
Forståeligt nok, når der opfordres til svar, men hvem blev mon klogere af denne tråd - med 200p på højtkant.    :)