Avatar billede dennism Nybegynder
02. august 2005 - 21:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

C#, af Bo Brinch

Jeg har købt bogen C# af Bo brinch, og satte mig glad i stolen, for at gå i gang med at læse. Men så opdager jeg, at bogen er skrevet til nogle Microsoft programmer. Er disse programmer nogle som kan hentes gratis på nettet? :(
Avatar billede pumatrolden Nybegynder
02. august 2005 - 22:01 #1
Fortæl mere om navnet på dem ? ellers så tjeck evt. selv ved hjælp af diverse søgemaskiner ?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2005 - 22:01 #2
Visual Studio 2003 : nej

Visual Studio 2005 Express Beta 2 : ja

(du skriver ikke hvilket)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2005 - 22:02 #3
Som begynder vil du iøvrigt komme meget langt med Sharpdevelop og selvom
editoren ikke serhelt ens ud så tror jeg godt at du kan navigere rundt i den
sammen med en Visual Studio bog
Avatar billede dennism Nybegynder
02. august 2005 - 22:03 #4
De kalder det Visual Studio.NET i bogen..
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2005 - 22:05 #5
Både 2003 og 2005 er Visual Studio .NET

Jeg synes at du skulle prøve SharpDevelop og se om ikke det går
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2005 - 22:05 #6
Avatar billede dennism Nybegynder
02. august 2005 - 22:07 #7
arnv_v >>

Du har hjulpet mig igang med SharpDevelop før - så det har jeg allerede på min maskine :)
Førsøger lige at læse mig igang med bogen - så vender jeg tilbage hertil, når jeg ved, om det dur :)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2005 - 22:10 #8
Sorry - det havde jeg glemt

Jeg kender ikke bogen, men almindelige console programmer og windows forms (GUI)
programmer bør ikke gøre den store forskel - jeg tror at du vi kunne
mærke forskellen ved ASP.NET
Avatar billede jokkejensen Novice
02. august 2005 - 22:12 #9
Beta VS 2005 kan vel stadig købes til 37kr, og den er ganske fejlfri... Men jeg ved ikke lige om den må benyttes til formålet..
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2005 - 22:19 #10
Hvis du tænker på Express så kan den sågar downloades gratis.

Men hvis nogen beskriver 2003, så er der sikkert alligevel en pæn forskel.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2005 - 22:19 #11
nogen=bogen
Avatar billede dennism Nybegynder
02. august 2005 - 22:26 #12
Så jeg skal ik hende Express, men holde mig til SharpDevelop?
Avatar billede jokkejensen Novice
02. august 2005 - 22:39 #13
nej jeg mener godt nok whidbey..

http://www.microsoft.com/emea/msdn/betaexperience/dadk/order.aspx (74kr)

Der er kommet en beta2 .. har kun beta 1... og den var nu ret go'
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
03. august 2005 - 01:10 #14
Det er den jeg også har, og den beskriver 2002 version (Visual Studio .Net [INTET ÅRSTAL])...

Kan du ikke bare se bort fra forklaringen af IDE´en? eller er det første gang du programmere?

Jeg købte Visual C# .Net sammen med MS C# Step by step for 150 kr :D
Avatar billede dennism Nybegynder
06. august 2005 - 10:12 #15
Det går fint med SharpDevelop. Smider I lige et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2005 - 13:13 #16
svar