Avatar billede knolde2000 Nybegynder
02. august 2005 - 18:35 Der er 4 kommentarer

Ram problemer på Biostar M7VKA

Hej.
Jeg har fået til opgave at smide nogen flere ram i en ca 4 år gammel Fujitsu-Siemens computer med dette bundkort. Til formålet indkøbte jeg så 2*128mb 133mhz SD-Ram, som bundkortet burde kunne køre med, ifølge manualen. Men hvis jeg sætter ramne i så kommer der bare en fejllyd fra bundkortet, ligegyldig i hvilke slots jeg placerer dem, og ligegyldigt om det er alene eller flere af gangen.
Nogen der har nogen ide om hvad der kan være galt ??

På forhånd tak
knolde
Avatar billede milter Ekspert
03. august 2005 - 08:58 #1
Virker den med de gamle ram?

Hvor mange ram var der før?

Er blokkene skubbet helt ned?
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
03. august 2005 - 21:49 #2
Ja det virker fint med de gamle, og der var i forvejen 128mb. Og ja det var de, så det har ikke noget med det at gøre
Avatar billede milter Ekspert
04. august 2005 - 00:01 #3
Den lyd, du hører, består den af flere beeps eller er der kun en?

Og du har vel ikke prøvet at skifte rammene, medens der var strøm på computeren?

Har du haft BIOS åbnet for at ændre på opsætningen der?
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
06. august 2005 - 12:13 #4
Den består af beeps, og nej har ikke prøvet mens der var strøm på.. Ja, jeg har kigget i Bios, men der er ikke noget der kan ændres der har sammenhæng med det.
Jeg har valgt at returnere ramne.