Avatar billede dknsj Nybegynder
01. august 2005 - 21:53 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

IIS 4.0 på Windows XP

Hey alle eksperter. Jeg har Windows XP, men da IIS 5.1 ikke kan understøtte flere end ét websted, prøvede jeg at downloade IIS 4.0 (Der kan man)
Jeg downloadede det på
http://www.microsoft.com/ntserver/nts/downloads/recommended/NT4OptPk/ntsx86dl.asp

Men desværre får jeg meddelsen, at det desværre ikke kan kører på XP!!

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 21:57 #1
har du brug for emre end et websted på windows platformen, er det vist nødvendigt at købe et af server produkterne (er det kun websider du har brug for, vil en web edition muligvis kunne gøre det for dig, men er det også MS SQL, så kan den version ikek benyttes)
Avatar billede dknsj Nybegynder
01. august 2005 - 22:02 #2
hvilken server programmer tilbyder Microsoft?
Avatar billede dknsj Nybegynder
01. august 2005 - 22:03 #3
Som kan kører på Windows XP Professionel
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 22:07 #4
det er styresystemer på fod med XP, og kan derfor ikke installeres på XP, hvor mange sider er det du skal hoste ?
Avatar billede dknsj Nybegynder
01. august 2005 - 22:08 #5
jeg og min ven skal sælge webhoteller. Vi har debian server, men vi bør jo også have Windows server . vi har tænkt meget på Windows Server 2003. men den er jo dyr
Avatar billede dknsj Nybegynder
01. august 2005 - 22:10 #6
får man noget for pengene ved Windows Server 2003 ???
Avatar billede screem_brille Novice
01. august 2005 - 22:11 #7
ja den er dyr, men uden at vide noget om antal domæner og hvad slags data de skal hoste er det umuligt at vurdere hvilken version der vil være bedst, og heller ikek hvilken hardware som vil være optimal til det pågældende setup
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2005 - 22:13 #8
Windows XP er næppe optimalt til en server.

IIS 4 er næppe godt til et web hotel p.g.a. security.

Tjen nogle penge på Linux/Apache/PHP/MySQL og invester så i en Win2003.
Avatar billede dknsj Nybegynder
02. august 2005 - 01:33 #9
Ja men problemet er jeg ikke kan finde ud af Linux ;)
Avatar billede cuddles Nybegynder
18. august 2005 - 02:23 #10
Det kunne være, at du så skulle få fat i en partner, der kan noget linux ;)
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 03:20 #11
kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede cougar Nybegynder
07. oktober 2005 - 10:59 #12
Hvis det skal være billigt, så kunne en Windows Server 2003 Small Business Server måske være en option, der får man noget for pengene og i Premium Edition indeholder den også en firewall (ISA Server) som jo giver et ekstra lag sikkerhed :)

Jeg vil dog anbefale Windows Server 2003 Standard Edition eller Web Edition.
Sammenlign de forsk. versioner her: http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/features/compareeditions.mspx

--
/Peter
http://www.iis-digest.com
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 12:30 #13
eller hente en trial version af windows 2003 enterprise ed. fra microsoft, virker i 180 dage (gratis og lovligt)
Avatar billede cougar Nybegynder
07. oktober 2005 - 12:41 #14
Ja, men en trial version hjælper jo ikke meget hvis man skal til at drive webhotel :)
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 12:50 #15
nej men det Win XP godt nok heller ikke ;) (og mange webhoteller har også SQL server, det er ikek muligt at installere på en web editon, der kan man kun bruge MSDE som har nogle rimelig store begrænsninger)
Avatar billede cougar Nybegynder
07. oktober 2005 - 12:51 #16
Enig.
Derfor er standard edition også den bedste løsning til en eller flere servere.
Hvis der påtænkes dedikerede frontend servere, så er web edition løsningen.
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 12:54 #17
jeg stopepr indtil spørger vender tilbage sidt har deltaget i dette spørgsmål er 02/08-2005 01:33:08
Avatar billede zondo Nybegynder
09. november 2005 - 12:16 #18
Så er der fundet en løsning på dine bøn'er http://www.midxpand.be/iisadmin, og så er det for "FREE", koster dig bare lidt points..!!!

Hilsen
Rasmus Hermann
Malberg Design