Avatar billede ny_baerbar Nybegynder
01. august 2005 - 19:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Køb af Dell bærbar

Jeg har prøvet at sætte mig lidt ind i markedet for bærbare, men jeg vil gerne have nogle kvalificerede meninger om følgende:

Dell Inspirion 6000
Intel® Pentium® M processor 730 (1.60GHz, 2MB L2 cache, 533MHzFSB)
Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2
1024MB 400MHz DDR2 RAM (2 x512 MB)
128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300
40GB (5400rpm) IDE harddisk
Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software
Intel ProWireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card
6000 Multimedia N08606
primær 6-celle 53 WHr batteri (indeholder ikke subwoofer)
15,4" widescreen skærm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) LCD Panel

Pris 7.658,75 incl. moms

Den skal erstatte den stationær, og skal bruges til MS Office, lidt film, internet og så skal den kunne køre Football Manager 2005 og fremtidige udgaver af denne optimalt...
Lever Dell'en op til kravene? Vil skærm, harddisk eller grafikkort være eventuelle flaskehalse??? På forhånd tak...
Avatar billede s_f Nybegynder
01. august 2005 - 19:47 #1
Nu ved jeg ikke hvor meget Football manger 05 kræver af grafikkortet, kan du evt. se bag på dit cover til spillet.
Ellers vil jeg anbefale dig en Intel Centrino CPU, istedet. Stor ydeevne, lad varme udvilkling og lang batteritid.

Vh Steffen
Avatar billede fluffyclouds Nybegynder
01. august 2005 - 20:01 #2
Dette er de krav udviklerne stiller til din PC for at kunne koere spillet:
Intel Pentium 4 1.8ghz Processor.
256mb System Ram.
8xCD Rom Drive.

Saa jo, PC'en fra Dell kan sagtens koerer denne og alle fremtidige versioner.
Avatar billede s_f Nybegynder
01. august 2005 - 20:06 #3
Og hvis du skal sammenligne en Intel Centrino's clock hastighed med en Pentium 4's clock hastidhed, skal Centrino's clock hastighed ganges med 1.5.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. august 2005 - 20:38 #4
s_f> "Ellers vil jeg anbefale dig en Intel Centrino CPU, istedet."

hmmm...
Der er INTET der hedder en Centrino CPU - Centrino er en teknologi bestående af flg.:
Intel Pentium M - Intel Pro Wireless Lan og Intel Chipset. (http://www.intel.com/intelinside/weblinks/english/cmt.htm)

Og et meget hurtigt kig på www.dell.dk viser at en Inspiron 6000 netop har Centrino teknologi.

--------------------------------------------------------------

fluffyclouds> "Dette er de krav udviklerne stiller til din PC for at kunne koere spillet:
Intel Pentium 4 1.8ghz Processor.
256mb System Ram.
8xCD Rom Drive.

Saa jo, PC'en fra Dell kan sagtens koerer denne og alle fremtidige versioner."

Er du synsk? Hvordan kan du spå at den kan køre fremtidige versioner???

----------------------------------------------------------------------

ny_baerbar>
X300 er at sammenligne med Radeon 9200 i ydelse. Det er med andre ord et standard grafikkort der ikke kan køre ret mange spil tilfredsstillende.
Tænk på at du ikke "bare" kan opgradere til nyt grafikkort når det du har nu er for lille.
Derfor anbefaler jeg at du køber en bærbar med ordentligt grafik fra starten af.
Mit bud på en bærbar: http://www.laptop4u.dk/varer.php?vare=22271

Men hvad er egentligt dit budget for en bærbar?
Avatar billede s_f Nybegynder
01. august 2005 - 20:44 #5
Sorry, så har jeg ikke læst lektien godt nok. Trækker mig ud =)
Avatar billede ny_baerbar Nybegynder
01. august 2005 - 22:14 #6
Tak for svarene.
Mente nok det var med centrino-teknologi. Kunne ikke finde på at købe andet.
Mit budget strækker sig helt op til ca. 13-14k, troede såmænd bare det var tilstrækkeligt med denne model. Synes godt om Asus, men ikke er helt tryg ved servicen fra www.laptop4u.dk. Desuden vil jeg godt have min. 1024 ram og servicen ved reperation vægter meget.
Avatar billede Alano Novice
01. august 2005 - 22:52 #7
john_stigers

Er efterhånden godt forvirret ang. GFX-kort til bærbare :)) !!

Vil du mene ATI Mobility Radeon 9700 med 64MB DDR-RAM er bedre end Radeon X700???
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. august 2005 - 23:10 #8
alano> Det har jeg aldrig sagt :)
(den spørger selv har fundet har et X300 gfx kort)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. august 2005 - 23:13 #9
ny_baerbar> Jeg kan personligt sige god for servicen hos laptop4u.dk. Det er en af mine gode kunder. Se minisite :)
Avatar billede Alano Novice
01. august 2005 - 23:15 #10
nej okay, fik det osse formuleret forkert :=)

Haar lige et andet spørgsmål...
Men hvor meget betyder antal mb på selve gfx-kortet egentlig.. kan se X700 svinger helt fra 64 til 256 !!
Avatar billede ny_baerbar Nybegynder
01. august 2005 - 23:21 #11
Har læst beskrivelserne på laptopworld.dk af de forskellige graffikkort, men hvad hjælper det når ikke aner hvad de forskellige ting er? Det personerne som jeg har brug for er direkte sammenligning og proritering af de forskellige kort som 9700, x300, x600 og x700.

Noget du (john_stigers) kan gøre meget kortfattet.

PS. smid et svar og få nogle fortjente point :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. august 2005 - 23:28 #12
alano> mb er godt til spil der har mange teksturer og farver - det bruges mb til :)

Skal jeg prioritere mellem de kort du nævner, bliver rækkefølgen - bedst først:
X700
X600
X300

(var det det du efterlyste?)
Avatar billede ny_baerbar Nybegynder
01. august 2005 - 23:32 #13
Det var lige præcis sådan noget der jeg eftersøgte. Jeg takker for hjælpen og fortsætter min jagt på en bærbar.