Avatar billede Six Nybegynder
01. august 2005 - 00:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sende en fax, via php.

Hej eksperter.

Jeg har ingen anelse om, om det nu er den rigtige kategori jeg har smidt dette spørgsmål under. - men jeg tager chancen.

Spørgsmålet lyder, hvad skal der til for at jeg kan få sendt en fax, via en hjemmeside kodet i php.

Det der skal ske er, at der bliver indsendt en bestilling fra hjemmesiden, hvorefter bestillingen skal faxes videre til indehaveren af hjemmesiden.

Hvordan løser man denne opgave? Går ud fra der skal nogle større systemer til end bare et webhotel og noget php kode :D
Avatar billede dknsj Nybegynder
01. august 2005 - 01:05 #1
Måske vha. nogle sockets ?
Avatar billede Six Nybegynder
01. august 2005 - 01:10 #2
Jeg har set noget med interfax - noget fax via mail. hvor man så kan sende en fax(mail) med et php script. Men jeg tror det kræver at man installerer noget software på serveren for at det kan lade sig gøre.

Og da jeg ikke har adgang til serveren i den forstand kan det ikke lade sig gøre at installere noget på den.

Sockets kunne være noget, jeg er ikke klar over hvordan man skulle gøre det, men.. :D

Er der nogle der har forslag til det ?
Avatar billede Six Nybegynder
01. august 2005 - 01:38 #4
yep, så er spørgsmålet så bare, hvor lang tid der går fra den er sendt til den er modtaget. - nu er det jo ikke en dansk udbyder af denne service, så sendetiden kan vel godt gå hen og blive lidt lang, eller hvad ?
Avatar billede coderdk Praktikant
01. august 2005 - 01:41 #5
Øhm nej, hvorfor skulle den det? Det er jo ikke brev-post ;) Den bliver sikkert forsinket højst et sekund ;)
Det er ikke så dyrt: http://www.interfax.net/scripts/prices.asp?lang=en
Og du kan vist tilmed teste det ved at tilmelde dig som developer...
Avatar billede coderdk Praktikant
01. august 2005 - 01:42 #6
Avatar billede Six Nybegynder
01. august 2005 - 01:46 #7
hmm - det lyder da som en mulighed :D og ser ud som en hehe :D

Så skal der bare lige tilmeldes og kodes lidt, så skulle det simpelthen køre på skinner. ;D
Avatar billede Six Nybegynder
01. august 2005 - 01:47 #8
Smider i lige et svar så i kan få point ;D
Avatar billede coderdk Praktikant
01. august 2005 - 01:56 #9
hehe ok :)
Avatar billede Six Nybegynder
01. august 2005 - 02:07 #10
dknsj - smider du svar ?

kl 3 lukker jeg spørgsmålet. ;D