Avatar billede wallstreet Nybegynder
30. juli 2005 - 15:42 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Film hakker, selvom codex er installeret.

Jeg har lige investeret i en ny computer. Den kører fejlfrit hvad angår afvikling af spil osv. Men under afspilning af film hakker den i det. Filmen køerer ca. flydende i 9-10 sekunder og så hakker den et par sekunder. Derefter kører den i ca 9-10 sekunder igen, hvorefter den hakker et par sekunder igen. De rigtige codecs er installeret. Brugte dem på den gamle computer, og der kørte filmene flydende. Under afspilning af mp3 filer, kan der også op stå et kvart sekunds støj 3-4 gange i løbet af en sang. Men ser jeg film  fra nettet. er der ingen problemer. Hvad er der galt?
Avatar billede screem_brille Novice
30. juli 2005 - 16:15 #1
er DMS slået til for disken ? (i enhedshåndtering højreklik på din primære / sekundære IDE kontrolelr og vølg egenskaber)
Avatar billede wallstreet Nybegynder
30. juli 2005 - 16:36 #2
Jeg kan ikke finde nogen steder, hvor jeg ka slå DMS til, men der er DMA, som er slået til (hvis tilgængelig).
Avatar billede zims Nybegynder
30. juli 2005 - 18:49 #3
hvis du har nemo codec pack installeret, kan det godt ødelægge de andre codexs prøv at afinstallere det og evt hent http://downloads.yaku.dk/codecs/klmcodec117.exe det er den bedste codec pack jeg har prøvet nogensinde, og så afinstallere lige alt andet inden.
Avatar billede espersen Novice
30. juli 2005 - 20:41 #4
Når et filmklip ikke kan afspilles korrekt ; dvs. med manglende lyd og billede, dårlige farver o.l. så mangler du højsts sandsynligt det rigtige Codec!

Regel nr. 1 : Glem alt om at bruge diverse "smarte" codecpakker - de medbringer alt for tit alt muligt snavs og problemer - og de er ofte ret umulige at afinstallere igen, da de efterlader en hel del rester på din PC.

Med denne liste af codecs er du hjulpet godt på vej - for 99% vedkommende kan du nøjes med følgende:

DivX 6 (+ evt. DivX 3.11 alpha):
Hent DivX-codec:http://www.divxmovies.com/codec/
LÆS denne inden installation: http://spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#divx

Hent Xvid-codec: http://www.xvidmovies.com/codec/

Hent AC3-Lyd-codec: http://ac3filter.sourceforge.net (efterspørges/bruges ret ofte)

Hvis en .avi-fil herefter fortsat ikke vil vises eller afspille lyd, så skal du benytte programmet G-Spot, som fortæller dig præcis, hvilket codec du mangler (som så kan findes på ovenstående eller Google): http://www.headbands.com/gspot/download.html

Skulle en AVI-fil være beskadiget, kan du dels checke og/eller reparere den med DivFiX og eller AVImedic. fremgangsmåde: prøv at lave en kopi af din fil og fiks værktøjet/værktøjerne:
AVImedic : http://www.geocities.com/avimedic/download.html
DivFiX : http://www.divx-digest.com/software/divfix.html
Avatar billede mjallo Nybegynder
01. august 2005 - 10:26 #5
@espersen
Du glemmer lige WM9 ;-)
Avatar billede espersen Novice
09. august 2005 - 11:15 #6
hvordan går det ?
Avatar billede wallstreet Nybegynder
09. august 2005 - 12:03 #7
Elendigt. Har installeret DivX og Xvid og AC3. Endvidere har jeg checket filerne med DivFix. Det fungerer bare ikke. På min lillebrors computer, der har installeret de samme codecs,bliver filmene afspillet uden problemer. Jeg gi'r snart op
Avatar billede zims Nybegynder
09. august 2005 - 12:08 #8
har du prøvet at installere den pakke jeg har linket til? måske er der problemer med dit grafikkort, er det den rigtige driver? er det installeret rigtigt...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. august 2005 - 12:31 #9
... eller _kan_ der være noget helt andet 'snavs' på din 'putter' som driller ?

ER det WindowsMediePlayer 10 du/I bruger ?
Avatar billede espersen Novice
09. august 2005 - 21:35 #10
har du haft installeret codecpakker som fx. Nimo på PC'en ?? (på samme installering af OS)
Avatar billede wallstreet Nybegynder
09. august 2005 - 21:53 #11
Jeg har Windows Media Player, Real Player, DivX Player, VLC Player, BS Player. Og grafikkortet lader også til at fungere korrekt, da jeg kan køre Half-Life 2 flydende i den højeste opløsning med alt det grafiske lir slået til.
Avatar billede espersen Novice
09. august 2005 - 21:57 #12
HAR du haft installeret codecpakker som fx. Nimo på PC'en ??

et skud : opdatér evt. DirectX
Avatar billede wallstreet Nybegynder
09. august 2005 - 22:00 #13
Nimo er installeret for længst, og DireectX er ajourført. Tror efterhånden ikke længere på at der nogen logisk forklaring... Computeren er bare ond
Avatar billede espersen Novice
09. august 2005 - 22:04 #14
Nimo er nok forklaringen på at det ikke virker ...... den er altid god for at ødelægge en masse.

Har desværre kun en løsning tilbage: Reinstallér Windows - og hold dig fra Codecpakker fremover....
Avatar billede wallstreet Nybegynder
09. august 2005 - 22:48 #15
Been there, Done that... Nothing works. og Nimo blev installeret i ren desperation, da alle andre muligheder var prøvet. Plejer ellers at holde mig til DivX og Xvid.
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 02:22 #16
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede espersen Novice
23. september 2005 - 10:22 #17
reinstallér skidtet og hold dig fra de codecpakker fremover
Avatar billede espersen Novice
10. april 2006 - 09:53 #18
husk at lukke tråden ved at acceptere svar
bed evt. andre om at smide et svar.

hav en god dag