Avatar billede stand Nybegynder
28. juli 2005 - 13:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopiere diagram til word

Hej Alle

Jeg har et problem med excel/word. Når jeg kopierer et diagram over i word, medtager den ikke farver og mønstre på søjlerne. Dette er kun tilfældet for de søjler, der er mønstre i...

Er der nogen lettere vej uden om dette problem end at kopiere det til tegneprogram først???

MVH
\Sten
Avatar billede hpo Nybegynder
28. juli 2005 - 14:13 #1
Kan du ikke indsætte speciel i word og vælge EXCEL DIAGRAM - det burde virke.

/hpo
Avatar billede hpo Nybegynder
28. juli 2005 - 14:16 #2
Jeg kan nu godt kopiere grafer med mønstr på søjlerne over i word bare ved hjælp af alm. copy-paste! Er det nogle specielle søjler du har lavet ?
/hpo
Avatar billede stand Nybegynder
28. juli 2005 - 15:09 #3
Nej, det er ikke nogen specielle søjler. Det er bare et alm søjlediagram.
Kan bare ikke helt forstå, hvorfor jeg ikke kan copy/paste normalt. Når jeg gør det, er det kun de søjler uden mønstre, der bliver vist i farver.

Når man indsætter excel diagram vha indsæt speciel, kan den godt være lidt vanskelig mht formateringen, når kategoriakseetiketterne bliver for lange.

Hvis du skulle have et andet bud er jeg meget åben overfor det :) ellers smid et svar og du får nogle point

Men måske det er et spørgsmål om opsætning af printere m.m. i word og excel.
Avatar billede hpo Nybegynder
28. juli 2005 - 15:15 #4
kunne du ikke sende mig regnearket ? Send det på time(at)jangoe.dk - så kan jeg kigge på det i aften.

Jeg har selv lige oprettet et regneark med 3d søjler og givet søjlerne et mønster - de graf kunne jeg bare kopiere almindeligt.

Vent med point til du får et svar du kan bruge.... du giver jo pointene til den der kan hjælpe dig. smid lige en note her, når du har sendt arket.

VH
hpo
Avatar billede hpo Nybegynder
28. juli 2005 - 15:20 #5
hvilken version af officepakken anvender du ?

/hpo
Avatar billede oyejo Nybegynder
28. juli 2005 - 15:55 #6
Kanskje dette fungere ?

I excel:
Hold shift nede mens du velger Rediger på menyen
Du får nå et ekstra valg: kopier bilde.
Avatar billede stand Nybegynder
04. august 2005 - 12:54 #7
Jeg har prøvet at oprette flere forskellige diagrammer og det kan ikke lade sig gøre med dem...

Jeg bruger office 2003
Avatar billede stand Nybegynder
07. juli 2006 - 10:59 #8
lukker