Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
27. juli 2005 - 10:55 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Denn.dk - Site vurdering

Hej exper

Jeg har lige lavet nyt design, og kunne godt tænke mig noget ris \ ros.

Farverne er måske ikke de helt "sædvanlige", men jeg kan godt lide dem.

http://www.denn.dk

Konstruktiv kritik belønnes med 10 Point
Avatar billede doodoo Novice
27. juli 2005 - 11:03 #1
Starter mens jeg kigger:

Førstehåndsindtryk af forsiden:
Forvirrende baggrund (summer 05 FFF font)

Egentlig kan jeg godt lide den lyserøde farve - som også svinger ok med den gule ... begge pastel farver og det er godt...

Klikker profil:
Synd at billedet er over teksten - sæt evt. dette ud i højre side, eller lad teksten gå rundt om billedet af dig selv.
Tungt at læse så meget tekst - billeder gør alt eller bare grafik her og der..

Klikker artikler:
Der var noget - let og ren side - godt med indholdsfortegnelse (måske lav det til links så den hopper ned til det valgte)

Tagwall: Ikke meget at sige - den er som den skal være?...

Kontakt er også fin - der er det man skal bruge for at finde frem til dig...

(jeg har ikke læst noget på siden, tjekker kun layout)

Derudover synes jeg generalt der er meget tomt ved siden af logo'et og under menuen...
Men ellers fint arbejde - nogle ting jeg ville ændre men det er jo dit site og dine vuderinger du bad om ris/ros =)

Håber du fandt det interessant...

/Kenneth
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. juli 2005 - 11:05 #2
jeg ved godt at der sikkert er en idé med at der står "summer 05" på baggrunden men det gør indholdet (som er det vigtigste på din side) svær at læse.

Generelt er strukturen (opbygningen) af siden ganske god. Teksten er dog svær at læse(lidt større font-size kunne være godt) og dit logo med stjernen er meget utydelig.

teksten i toppen af siden kan jeg slet ikke læse (jeg tror det er dit slogan).

Men ellers er opbygningen af siden rigtig god.

mvh
mads
Avatar billede babyshark Nybegynder
27. juli 2005 - 11:23 #3
Ton baggrunden ned, giv menuen en bold, så kan det vel nok gå.
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
27. juli 2005 - 11:25 #4
Det med baggrunden, tror jeg også jeg gør. Toner den lidt ned.

Og profilen er det faktisk en helt dog idé at smide billedet til siden eller lign.

Jeg har nu ingen problemer med at se det i toppen og logoet er da tydeligt?

Foxmulder smid lige et svar også :)
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
27. juli 2005 - 11:29 #5
http://adsl.denn.dk/dev/Denn/denn_summer05/

Hvad synes i om baggrunden nu? mere eller mindre?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. juli 2005 - 11:30 #6
ja det blev bedre med den baggrund du har nu!

Men kan du ikke vælge en stribet eller gradient baggrund istedet?

mvh
mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. juli 2005 - 11:31 #7
Personlig kan jeg godt lide de gradiente baggrunde. Du kan jo finde en der passer til de farver du anvender i designet.

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. juli 2005 - 11:33 #8
Hej Dennis,

prøv oså at se denne side for gode baggrunde:

http://www.squidfingers.com/

mvh
Mads
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
27. juli 2005 - 11:35 #9
Jeg har prøvet med en stribet nu, det ser sådan okey ud :)

http://adsl.denn.dk/dev/Denn/denn_summer05/
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. juli 2005 - 11:37 #10
YES SIR! Nu ser det rigtig godt ud, og endda mere læsbar en med "summer 05" teksten som baggrund.

kanon!

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. juli 2005 - 11:39 #11
i toppen af siden står der "Summer is at time where people..." det er ikke til at læse!

Kan du ikke rette dette også?

mvh
Mads
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
27. juli 2005 - 11:40 #12
Jeg har overhovedet ingen problem med at læse den tekst, det er en 8px skrift. Lille men sådan skal det være. Hvad opløsning kører du osv?

http://adsl.denn.dk/dev/Denn/denn_summer05/index.php?page=profil <-- Hvad synes  der?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. juli 2005 - 11:49 #13
min opløsing er 1280 x 1024

mvh
Mads

PS! sig til hvis du vil have et screendump af din side!
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
27. juli 2005 - 11:50 #14
Jeg kører også 1280x1024 32bit 85Hz

Vil gerne have et screen, kan lige selv tage et også.
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
27. juli 2005 - 11:51 #15
Avatar billede doodoo Novice
27. juli 2005 - 11:54 #16
Skrev intet med dit logo var uskarpt... =)
Den bg med linjer er 8000gange bedre... rigtig godt - det hjælp utroligt meget på det..
Avatar billede doodoo Novice
27. juli 2005 - 11:54 #17
Det med billedet og teksten i profil.. er også tommel op - gør det meget mere rolig at se på
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. juli 2005 - 11:56 #18
her kommer min screendump:

http://www.netausupport.frac.dk/denn.htm

mvh
mads
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
27. juli 2005 - 11:57 #19
doodoo det var nu også mest fox, der skrev "dit logo med stjernen er meget utydelig."

Nogen forslag til hvad jeg kan gøre med det nederst tekst, det er lidt "langt" at se på
Avatar billede babyshark Nybegynder
27. juli 2005 - 11:57 #20
Jeg synes baggrunden er ok nu, men det er svært at finde menuen, kan du ikke smide den ind under din "menu" overskrift.
Avatar billede doodoo Novice
27. juli 2005 - 12:00 #21
denn > hvordan er det lavet?... er billedet så stort eller?...
- du har vel sat en height på den ene eller anden måde - dette kan jo blot gøres mindre...

/Kenneth
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. juli 2005 - 12:01 #22
Det du kan gøre med den nedeste tekst er at lave nogle afsnit. Ellers taber læseren pusten og får ikke lyst til at læse den.

Du kan også bruge punktformer til at opstille de ing som du kan i dit cv, der giver læseren bedre overblik.

mvh
Mads
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
27. juli 2005 - 12:04 #23
Fox, du har ret.
Jeg har nogen problemer med IE, må jeg lige se på.

Doodoo hvad mener du?
Avatar billede doodoo Novice
27. juli 2005 - 12:08 #24
du mente at fra det nederste tekst ned til bunden af siden ikk? - det var det jeg skrev til ihvertfald
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
27. juli 2005 - 12:10 #25
doodoo nej ikke det. Det var mere opsætningen af teksten.. :)

Ved godt med det nederst billede og sådan :)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. juli 2005 - 12:18 #26
Når man skriver megen tekst til nettet er det vigtigt at tænke på den der læser dette.

Husk! at hvis brugeren ikke føler han kan overskue al teksten klikker han sig bare videre og finder noget andet der er interessant.

Man bør derfor aldrig gå på kompromis mellem tekst og design, hvor tekst skal være det primære element.

mvh
Mads
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
27. juli 2005 - 12:19 #27
Fox, det ved jeg godt :) Derfor jeg skal have sat det bedre op.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
27. juli 2005 - 12:26 #28
jeps!

håber du kan bruge feedback´en

mvh
//fox
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
27. juli 2005 - 12:28 #29
Takker mange gange for den gode kritik :)
Avatar billede doodoo Novice
27. juli 2005 - 12:32 #30
så lidt og tak for points...