Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:04 Der er 60 kommentarer og
3 løsninger

Så skal der testes

Hejsa Eksperter

Har programmeret et site, som jeg meget gerne vil have testet både funktions- og designmæssigt

Har designet sitet til en minimum opløsning på 1024x768

Er specielt interesseret i feedback fra jer MAC brugere med IE, Safari, Mozilla og hvad der ellers findes...

Send venligst screendump til jakob@whyweb.dk - forslag til ændringer postes bare her

Sitet indeholder en admin-del, som I får adgang til ved at klikke på den stjerne, som ligger lige til højre for menuen
Username og password er: test

Login og billeder vises i et popup vindue!

Har selv testet i IE6 (SP2) og Mozilla Firefox (1.0.4) på Windows XP

Håber I gider bruge lidt tid på admin-delen med UPLOAD, EDIT og DELETE på de forskellige sider

Har valideret sitet og der er 1 fejl i HTML'en mht. HEIGHT i en tabel og scrollbar farver i CSS... Ellers okay

På forhånd tak
alpapa
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juli 2005 - 22:06 #1
Har du også et link til sitet? ;^)
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 22:07 #2
Tror at hans adresse er www.whyweb.dk
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:07 #3
Mindre detalje: http://whyweb.dk/tira/
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:08 #4
Uha, I er skam hurtige
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 22:13 #5
Baggrunden er ok, men blev træt af den efter 2 sekunder.
Du skal passe på med at smide hendes e-mail adresse på sitet, lav det som tekst i stedet for.
CV og Gallery flytter sig i forhold til de andre sider.

Testes med Firefox 1.05
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juli 2005 - 22:16 #6
MSIE 6, Windows XP, SP2 - Trods at jeg klikker på stjerne og indtaster id/pwd så kommer jeg ikke ind i nogen admindel.
Avatar billede frewald Nybegynder
26. juli 2005 - 22:16 #7
Kan ikke logge ind som admin - måske der kun kan være een af gangen?
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:20 #8
har I husket at slå POPUP fra?
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:21 #9
-> trekkies
BG: tja okay
Email adresse: ja det er rigtigt
CV/Gallery: okay, tjekker lige op på HTML placeringen
Ved du om Mozilla Firefox renderer ens på MAC og PC?
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juli 2005 - 22:21 #10
Siden er godt nok lidt kedelig at se på - den trænger til at blive peppet en smule op. Men ikke for meget.
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juli 2005 - 22:22 #11
Jeg har ikke problemer med at få andre popups op - kører dog med WinXP+SP2 standard instillingerne.
Avatar billede frewald Nybegynder
26. juli 2005 - 22:25 #12
Popupen med login fungerer fint - den lukker bare igen når man trykker på 'login' (Firefox)
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:25 #13
-> Rune
Takker for screendump
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 22:25 #14
Jeg har været ind som adminstrator, på CD og NEWS siderne kan man scrolle ned, selv omat der ikke er noget dernede.

Synes også at det skal være muligt at ændre Brugernavn og Password.

Du mangler en logout knap.
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juli 2005 - 22:26 #15
Hvis jeg indtaster et korrekt uid men et forkert passwd får jeg at vide at det er pass'et som er forkert. Du bør nøjes med at fortælle at loginoplysningerne er forkerte - ikke give en hacker mere info end højest nødvendigt. Desuden er der egentlig ingen grund til at admin overhovede skal være tilgængeligt fra den der side - hvad med at lave en helt separat side til den slags?
Avatar billede frewald Nybegynder
26. juli 2005 - 22:26 #16
Problemet er det samme i IE
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:26 #17
Det lille LOGIN vindue skal lukke efter at man er kommet til admin.aspx
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:27 #18
-> nielle
admin: korrekt
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 22:28 #19
Jeg har problemer med login i FF men i IE virker det fint.

frewald:
Husk at slå din pop-up fra.
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juli 2005 - 22:28 #20
Jeg kommer *ikke* til admin.aspx.
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:29 #21
Hmmm - lyder mystisk mht. LOGIN
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:30 #22
-> nielle
Lukker vinduet bare, eller hvad sker der?
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:31 #23
Der er lidt JavaScript på sitet, måske det skal aktiveres i FF?
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juli 2005 - 22:31 #24
Det lille vindu lukker bare og jeg høre en plink lyd.
Avatar billede frewald Nybegynder
26. juli 2005 - 22:36 #25
Nielle: Prøv at disable pop-blocker i IE (under tools menuen). Virkede for mig...
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:36 #26
-> nielle
LOGIN: Hvilken browser / MAC eller PC
Avatar billede babyshark Nybegynder
26. juli 2005 - 22:37 #27
Den der scrollbar kan jeg bare ikke se, det er lidt irriterende imo.
Avatar billede frewald Nybegynder
26. juli 2005 - 22:37 #28
Jeg synes der mangler en upload knap på admin siderne til video+musik. Den gør det naturligvis når man trykker gem, men det kan misforstås.
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:37 #29
-> frewald
Sender en DVD med det samme ;->
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:38 #30
-> frewald
Okay, restyler den
Avatar billede frewald Nybegynder
26. juli 2005 - 22:38 #31
Den musik jeg har uploadet er et problem at afspille i min Firefox, men ikke IE (PC)
Avatar billede nielle Nybegynder
26. juli 2005 - 22:39 #32
alpapa> WindowsXP, SP2, MSIE 6.0.
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:40 #33
-> trekkies
Hvad er din opløsning?
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 22:41 #34
Min opløsning er 1280x1024
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:42 #35
-> frewald
musik i FF: hvad gør den "forkert"?
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:43 #36
-> trekkies
Scroll: Okay, hmmm - ved ikke lige hvordan jeg retter dette?
Avatar billede frewald Nybegynder
26. juli 2005 - 22:43 #37
Den åbner op i et blankt (hvidt) vindue med dette link http://www.whyweb.dk/dataentry/music/9%20symphony.wma
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:44 #38
-> ALLE
Husk at smide et svar - alle får point i morgen... håber, at få lidt mere feedback fra MAC folkene
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 22:45 #39
alpapa:
Der er kun galt med CD og NEWS siderne ikke med de andre sider.

Jeg tager lige nogle screendumps
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:46 #40
-> frewald
Musik: ja, det må have noget at gøre med at FF og Windows Media Audio - tror jeg...
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:48 #41
-> frewald
Email:
Til Tira Skamby
Ny besked modtaget fra www.tiraskamby.com
Test af Messeage to Tira - og samtidigt om den kan håndtere at man skriver + (plustegn) og paranteser i 'Phone' - da nogle brugere ville skrive på den måde...
Afsender:
Rune Frewald
+45 (108) 293 022
frewald@yahoo.com
Avatar billede frewald Nybegynder
26. juli 2005 - 22:51 #42
Tja hvis ingen andre FF brugere har problemer med at høre wma-filerne så er det jo nok i min ende den er gal :D
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 22:52 #43
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:53 #44
-> frewald
Musik i FF: jeg har bare sat FF til at afspille alle "musik"-filer i Media player
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:54 #45
-> trekkies
Screendump: takker, kan godt se scroll problemerne
Avatar billede frewald Nybegynder
26. juli 2005 - 22:58 #46
Fik løst mit (lokale) FF wma problem. Går i seng. Sov godt :)
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 22:59 #47
-> frewald
Takker for hjælpen - i lige måde...
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 23:00 #48
Jeg springer over point :)
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 23:01 #49
-> ALLE
Min host er nede - FUCK!
Avatar billede trekkies Juniormester
26. juli 2005 - 23:04 #50
Din host er nede !!!
Siden vises fint som mig :)
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 23:20 #51
-> trekkies
Server: jeps, up running again - JUBII
Avatar billede mobius6 Juniormester
26. juli 2005 - 23:29 #52
jeg har en lille kommentar til det overordnede design.
Jeg har (som tidligere musiker) fulgt Tira og kender hende fra festligt lag, jeg mener absolut ikke at sitet's design yder hende ret hverken som person eller som musiker, Tira er pro. en af de bedre perc. i Dk med en lang og varrieret historie bag sig. det er IKKE det indtryk man får ved et besøg på siden som virker (undskyld mig) særdeles amatøragtig og lader Tira fremså som en anden "jeg er lige dumpet ud fra musikhøjskolen i Varde" wanabe... det er synd! --- jeg er (uden at vide det) bange for at der måske er tale om en "vennetjeneste" som jeg mener er mere en bjørnetjeneste"...
Jeg vil ikke kommentere på Koden, da der allerede er mere kompetente (kode) folk igang ;-)
Avatar billede alpapa Nybegynder
26. juli 2005 - 23:47 #53
-> mobius6
Desing: Her er skam ikke tale om nogen vennetjeneste... Kendte ikke pigen før hun kontaktede mig!
Kender vi to hinanden, du nævner Varde???
Avatar billede mobius6 Juniormester
26. juli 2005 - 23:54 #54
nej jeg tror ikke vi kender hinanden, jeg er københavner (bor dog ikke i Dk) og har aldrig været i Varde (jeg er faktisk ikke engang sikker på hvor det ligger) :-)
Avatar billede babyshark Nybegynder
26. juli 2005 - 23:58 #55
Tira har vel selv godkendt siden?
Avatar billede alpapa Nybegynder
27. juli 2005 - 00:13 #56
-> babyshark
Hvis spørgsmålet er rettet til mig, så er designet indtil videre kun et udkast fra min side efter hendes henvisninger mht. farve, menu, funktionalitet og enkelthed. Det bliver, efter mødet i morgen, forhåbentligt klarlagt hvordan og hvorledes...
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. juli 2005 - 06:24 #57
Den ser noget tresser hippie agtig ud. Helt fint hvis det virkelig er hendes stil, men er det ?

Du skriver privatadressen på siden, og det er ikke en god ide. Der er også skøre kuler på intenettet. Telefonnr er nok, så kan hun selv give adressen til dem hun synes bør have den.
Avatar billede nielle Nybegynder
27. juli 2005 - 08:23 #58
Jeg har nu testet fra en andem PC med den samme konfiguration som min egen - og der kan jeg heller ikke logge på.

Dvs. jeg kan dog indtaste loginoplysninger hvorefter at jeg kan indtaste asressen til:

http://whyweb.dk/tira/admin/admin.aspx

- og så arbejde videre i admin-delen.
Avatar billede babyshark Nybegynder
27. juli 2005 - 11:20 #59
Mht kritik af designs skal man holde for øje at kunden selv er kommet med henvisninger og ideer. Disse bliver tit radikalt modificeret, men ofte VIL kunden have dit og dat og på trods af gode råd og designerens forslag, VIL kunden stå fast. Jeg ved ikke hvordan det har foregået med Tira, men det er nok det der er foregået. Jeg ville dog fortælle hende hvad der er blevet sagt herinde, især af mobius6, da dte jo er en der kender til hende og hendes person, og derfor burde være en tanke værd.
Avatar billede alpapa Nybegynder
28. juli 2005 - 13:19 #60
Tak for hjælpen - konklusion:

1) Har lavet et nyt design, Tira syntes det gamle design mindede hende om en hjemmeside for et cirkus - hæhæ (det er ikke helt færdigt endnu)
Billedet til højre bliver skiftet ud med nogle billeder hun tager...
Footeren skal måske, som jakoba skriver, ikke indeholde andet end mobil og email...
Link: http://whyweb.dk/tira/

2) Admindelen funktioner syntes hun var super ;->

3) Følgende personer mangler at smide et svar: trekkies, nielle, mobius6 og jakoba

Hygge
alpapa
Avatar billede trekkies Juniormester
28. juli 2005 - 14:01 #61
Jeg spinger over point igen :)

Ligesom jeg skrev på dette tidspunkt:

P.S. Den nye side er meget pænere end den gammel.
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. juli 2005 - 16:00 #62
meget mere proffig nu. eneste anke er egentlig fonten. Times New Roman er ikke ret skærmegnet, og endnu mindre i hvid på sort.

mvh JakobA
Avatar billede alpapa Nybegynder
28. juli 2005 - 16:08 #63
-> jakoba
Nej, jeg ved det...

Smutter en tur i sommerhus nu - så jeg lukker og slukker her

alpapa