Avatar billede andersdp Nybegynder
26. juli 2005 - 09:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Lange sider i firefox

Har opdaget noget besynderligt. Ved rigtig lange sider, kan firefox ikke følge med når man begynder at nærme sig bunden af disse. Se eksempel her: http://www.noode.net/ff.jpg

Nogen der har oplevet noget lignende?
Avatar billede b.b Nybegynder
26. juli 2005 - 10:14 #1
Det kunne være lækket at få en side at prøve på...har du ikke et link ?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
26. juli 2005 - 10:53 #2
Det har jeg aldrig set før. Jeg har brugt Firefox som standard det sidste års tid...
Har du et link?
Avatar billede jps6kb Novice
26. juli 2005 - 10:57 #3
Jeg har set det to gange.. men det gik væk da jeg genstartede browseren..
Avatar billede andersdp Nybegynder
26. juli 2005 - 10:57 #4
Den side jeg henviser til, er en del af et medlemsbaseret site så et link er svært at give...

Dog fandt jeg denne lange side, som ikke giver problemer:
http://www.eksperten.dk/spm/9409

Noget tyder altså på, at der enten er nogle elementer på min side der giver problemer eller også er der for meget fgrafik på siden..
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
26. juli 2005 - 10:58 #5
Du burde heller ikke benytte firefox browseren. Jeg har hørt den ikke er særlig sikker. Desuden bliver der vist heller ikke længere udviklet på den.

mvh
mads
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2005 - 11:43 #6
Jeg har ingen problemer med det link i 10.57.53 og har ikke oplevet det problem du beskriver i de 2 år jeg har benyttet Firefox. Om du kan ændre noget i about:config der vil hjælpe kan jeg ikke lige gennemskue, måske andre kan??

foxmulder > Det var da noget af en påstand, er det noget du ved noget om? Browseren er altså blevet opdateret 3-4 gange i år og der udvikles så vidt jeg ved løbende på den. Men hvad er så et mere sikkert bud efter din mening? IE? :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2005 - 11:48 #7
Sprry, du skrev jo at det link IKKE giver problemer. Må da hellere se at få hældt noget mere kaffe ned *S*
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
26. juli 2005 - 11:48 #8
nej jeg læste et eller andet sted på computerworld at der ikke længere blev udviket på firefox browseren. Istedet kommer der en ny browser, men jeg kan ikke huske navnet.

Men NEJ IE er heller ikke noget glimrende alternativ.! :)

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
26. juli 2005 - 11:52 #9
men i kan da se hvordan Firefox`en har det her i Danmark:

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=28780

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
26. juli 2005 - 11:54 #10
Desuden synes jeg heller ikke at Firefox browseren er dårlig, tværtimod, men det er vel svært at bryder en gammel vane.

Nu ved jeg ikke særlig meget om de GECKO baserede browsere, jeg begyndte at anvende firefox idet man kunne foretage søgninger via faneblad systemet i firefox (hvilket er en kanonidé).

Nu har IE fået samme mulighed så nu anvender jeg IE istedet!

Jeg tror også på at den nye IE 7.0 skulle blive meget sikker og meget stabil!

mvh
Mads
Avatar billede andersdp Nybegynder
26. juli 2005 - 12:09 #11
Skal vi ikke få tråden tilbage på rette spor - en diskussion om FF vs. IE kan jo tage for evigt :)

Der er altså ingen der umiddelbart har en idé om hvad det kan skyldes - om det er en kendt bug, eller andet?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2005 - 12:23 #12
andersdp > Skal nok undlade at kommentere mere ang. Firefox > IE *S*

Det er faktisk ikke rigtigt at jeg ikke har oplevet lignende det du beskriver, men så har det været fordi jeg ikke har kodet en af mine sider ordentligt. Kan det tænkes at den side du ikke kan åbne rigtigt ikke understøtter Firefox rigtigt??

Det ville jo hjælpe gevaldigt hvis du havde et link vi kunne komme til...
Avatar billede andersdp Nybegynder
26. juli 2005 - 13:14 #13
Prøvede lige at smide filen på en anden server. Der virker den uden problemer. Eneste forskel, er at den ligger i en iframe på den oprindelige side...

Filen kører godt nok i quirks mode, men altså uden problemer når den vises uden at ligge i en iframe... Så prblemet må ligge omkring den iframe der onLoad resizes efter indholdets længde.

Det er som sagt en medlemsside som koster noget at benytte, så et link er svært at give.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2005 - 13:44 #14
Jeg havde netop også problemer med lange inkluderede sider og droppede så at lægge dem i en frame, men i tabel i stedet for.

For at finde en løsning på det vil jeg foreslå dig at lukke tråden her og sende det over i en af kodekategorierne i stedet for, der sidder folk og følger med, som har meget mere tjek på den slags. Link evt. til tråden her...
Avatar billede andersdp Nybegynder
26. juli 2005 - 13:53 #15
Ok. Det prøver jeg muligvis - har nemlig overvejet, at lave sideskift istedet for.

Du må gerne give et svar, som tak for din tid.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2005 - 14:07 #16
For mit eget vedkommende ønsker jeg ikke point. For det første har jeg ikke noget at bruge dem til, for det andet indeholdt mine kommentarer ikke nogen løsning på dit problem.

Svar evt. selv og pøj pøj med siderne.
Avatar billede andersdp Nybegynder
26. juli 2005 - 14:08 #17
Jo tak :)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2005 - 18:48 #18
OK, da selve spørgsmålet nu er overstået, vil jeg lige afklare misforståelsen om Firefox.

Mozilla har besluttet, at de ikke vil udvikle videre på Mozilla Suite, så der kommer ikke nye versioner af den (andet end sikkerhedsrettelser). Det var der dog nogle udviklere, der var kede af, så de viderefører den store samlede pakke af browser, composer, mail/news og et par ting mere i et samlet program under navnet Seamonkey.

Og grunden til at Mozilla har besluttet det er, at de ønsker at koncentrere kræfterne om de enkeltstående produkter: Firefox, Thunderbird, Sunbird og Nvu.

Så kort sagt: Der er ingen risiko, for at udviklingen af Firefox stopper foreløbig.

Og angående sikkerheden: Hvis IE er "sikkert nok" for dig, så er Firefox så absolut også. Folk, der er interesserede i flere oplysninger om sikkerheden i IE og Firefox, bør tage et kik på Secunias statistikker over huller.