Avatar billede warszawa Nybegynder
10. april 2001 - 08:47 Der er 9 kommentarer

domain controller

jeg har oprettet en DC!! men jeg kan ikke finde ud af hvordan man retter user logon som feks. er Hans@intern.test til en kortere som feks Hans.
Avatar billede osj Nybegynder
10. april 2001 - 09:01 #1
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener , men er det ikke bare at højre klikke på \"My Computer\" og vælge \"Administrate\" her har du nogle brugeroplysninger \"User and Groups\" tror jeg nok.
Men hvis du har sat den op til at bruge Active directory skal du i \"start\" \"Programmer\" \"Adminstration\" jeg kan ikke helt huske denne med det er noget med \"Active directory user and groups\" Her kan du stille disse oplysninger.
Avatar billede warszawa Nybegynder
10. april 2001 - 10:06 #2
det er jo netop der problemet er under users der vil den have brugerid@internt.lokalt el. det må da være mugligt at køre med en kortere logon!!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. april 2001 - 12:23 #3
Skal man ikke bare sige:

Brugernavn = hans
Domain = intern.test

Avatar billede warszawa Nybegynder
10. april 2001 - 13:37 #4
nej..
der må da være nogle der ved det??
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. april 2001 - 19:44 #5
Hvis du nu tager properties for en bruger og går ind under account - står der så noget i \"User logon name\" ?
Avatar billede svein Nybegynder
11. april 2001 - 00:25 #6
Som goldluck-
Du kan ændre dit logon name i :
Start - run - dsa.msc

Højreklik på bruger, vælg Properties og gå så i Account. Her kan du angive logonname.

Men det er helt unødvændig at logge på med f.eks.
bugerid@internt.lokalt ! Dette er en ny mulighed i Windows 2000 - ikke noget krav til pålogging!Det er godt nok med logonname.
Domænet \"internt.lokalt\" er angivet og behøves ikke angives igen, hvis du ikke har flere domæner at logge på!
Avatar billede warszawa Nybegynder
11. april 2001 - 10:09 #7
hvis jeg kun skriver user så kan jeg kun logge på lokalt!! det skal også gerne virke når jeg logger på domainet.
Avatar billede warszawa Nybegynder
11. april 2001 - 10:15 #8
i kan godt følge mig i at man kan kan rette alt efter @ i account ik...
Avatar billede svein Nybegynder
12. april 2001 - 09:46 #9
Når du kommer til påloggingsbilledet og skal til at trykke Ctrl+Alt+Del så skal du i det billedet trykke Advanced. Så vil du få følgende at se:
En dialogboks med følgende muligheder;
Brugernavn
Password
Domæne
Du angiver brugernavn og password, hvis det er en DC så skal domænet stå der og du logger på som domænebruger!
Du må også godt rette brugernavn, som jeg tidligere har beskrevet!