Avatar billede snorga Nybegynder
10. april 2001 - 08:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Shell extension

Når man højretrækker en zip fil, får man mulighed for at vælge (copy,move,.. og) \"unzip to\". (Hvis man da har winzip installeret)

Jeg ville gerne have en lignede (som winzip) shellex på et lille copy-program jeg har lavet, det skal dog ikke kun være på en type filer men alle typer (*.*).

Nogle der ved hvordan det skal laves (shellextension delen)?
Avatar billede borrisholt Novice
10. april 2001 - 08:22 #1
Hvis det skal være på alle filtyper, findes der et hact ind i windows der betyder du ikke behøver at lave en shellextension ...

Du åbner regedit :
Under HKEY_CLASSES_ROOT\\* opretter du en ny folder med navnet shell.
Under shell opretter du endnu en folder med valfrit navn (personligt vil jeg anbefale hest eller pony). Den folder få automatisk en default nøgle Den tildeler du den tekststreng som du ønsker vist på skærmen. fx (&Notepad)

Under din hest folder opretter du endnu en folder med navnet command. Dens default nøgle skal have en komando streng so er den kommando windows skal exekvere for dig . fx : notepad.exe %1

Jens B
Avatar billede delphi Nybegynder
10. april 2001 - 08:29 #2
Prøv:

http://www.raize.com/DelphiByDesign/DbD47.htm

Der vist specielt henvender sig til det du vil.  Vedr. windows shell ting generelt kan du også se om der skulle være noget brugbart på linket:

http://delphi.about.com/compute/delphi/cs/kbwinshell/index.htm

Peter
Avatar billede delphi Nybegynder
10. april 2001 - 08:32 #3
Desuden er der et godt afsnit i bogen \"Delphi COM programming\" af Eric Harmon, ISBN 1-57870-221-6.
Hammer god bog, hvis du har brug for at rode med COM og COM+ (hvilket er nødvendigt, hvis du vil interface med Windows\' shell).

Peter
Avatar billede borrisholt Novice
10. april 2001 - 08:33 #4
Delphi 5 Devellopers guide er nu heller ikke dum i den forbindelse ....

Jens B
Avatar billede snorga Nybegynder
10. april 2001 - 09:21 #5
Jeg tjekker i aften, når jeg har adgang til at teste..
Avatar billede snorga Nybegynder
11. april 2001 - 07:38 #6
Hmm.. Det er vist ikke helt så nemt som jeg håbede på.

>Jens, den du kom med virker fint hvis jeg bare vil højreklikke. Men det jeg vil er drag&drop med højremuseknap, så den dur ikke :-(

>Delphi, det er noget af de rigtige. men kan ikke lige finde det, jeg skal bruge.. :-(
Avatar billede delphi Nybegynder
11. april 2001 - 08:10 #7
Ok. Jeg har desværre ikke mere tid til Delphi på denne side af Påsken :(
Avatar billede ysubhi Nybegynder
15. april 2001 - 17:53 #8
Der er nogle Drag&Drop komponenter i http://www.melander.dk/ den skulle du måske \"lege\" lidt med.

M.V.H.
ysubhi
http://fotx.net/ysubhi
Avatar billede snorga Nybegynder
17. april 2001 - 11:40 #9
De ser meget gode ud :)
men det er ikke det jeg skal bruge :(
Avatar billede snorga Nybegynder
11. juni 2001 - 09:17 #10
Spørgsmålet var vist mere Window specifikt end delphi ...