Avatar billede babyshark Nybegynder
25. juli 2005 - 00:32 Der er 6 kommentarer

Køb og salg af hjemmesider mm.

Jeg har lige startet www.pixelheaven.dk hvor man kan købe og sælge webprodukter. Det er alt fra logos, banners, webdesign, programmering til domæner. Jeg ved ikke om det kan slå igennem og jeg aner ikke hvordan man gør reklame for det. Men det affødte sig af at jeg ikke havde noget at bruge pixelheaven.dk til, så hvorfor ikke prøve med noget der ikke er meget af i landet. Hvad mener I om sådan en side, det er sikkert set før, og er og forbliver nok den eneste bruger derinde, men dte er et forsøg værd. Jeg er træt af udenlandske sider der sælger templates, jeg er træt af folk der tror de kan få en hjemmeside eller lignende arbejde gratis og slår det an på opbygning af portfolios til den "heldige" grafiker. Jeg er træt af at smide det ene design ud efter det andet, for jeg har så mange ideer, men ingen at sælge dem til. Jeg er dårlig til at promote mit arbejde, og derfor kunne det være jeg ikke var den eneste med alle de meninger og begrænsninger. sig hvad I mener, designet gøres der ikke mere ved, men hvad mener I om konceptet, hvordan får man budskabet ud, og så ville det være interessant at kunne henvise folk der vil have en "gratis" hjemmeside til denne side, så de kan se hvad priserne egentlig er for det de tror laves på 1 time. Jeg vil også gerne se hvad andre tager for deres arbejde, jeg vil have designerne og programmørerne får det de har ret og er fortjent til for deres store arbejde.....DERFOR denne side.

Mvh Rikke
Avatar billede babyshark Nybegynder
26. juli 2005 - 22:38 #1
Ingen der har noget at sige om det? :P Jeg kan se folk har været derinde, men ingen der gider bruge sådan en side?
Avatar billede stone Forsker
29. juli 2005 - 13:59 #2
jeg har selv købt en web fra en udenlansk side, et kanont design for 175,. Udvalget er så stor at det ikke kan betale sig for en dansker at oprette en side med "jeg kan lave dig et super design" for xxxx kr for man kan garanteret få det billigere på de udenlanske sider, til det om priser er folk ligeglad hvad det koster at lave en web, for de kan jo få den "skide" billigt på de udenlanske sider. Der hvor en designer har styrken er hvis siden skal være avanceret, med adgang til database osv flash, her kan de udenlanske sider ikke konkurere....
Avatar billede babyshark Nybegynder
30. juli 2005 - 13:20 #3
Ville folk ikke føle sig mere trygge med en dansk kontakt, hvis de køber et design eller et script? Jeg ville selv føle en lidt større sikkerhed, og hvis man intet kan selv, er det godt at have en dansker til sagerne, men det er kun min mening:p
Avatar billede stone Forsker
30. juli 2005 - 13:44 #4
jo det har du ret i når det drejer sig om mere komplexe design, men en alm design er det ligegyldigt, da køberen selv kan redigere den simple web.. men når man går du i de mere komplexe vil jeg da gerne have dansk support. Derfor skal man målrette sit klinetel til mere komplexe web hvis det skal have nogen effekt.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
31. juli 2005 - 21:35 #5
Jo en idé bag at købe et færdigt webside design er da helt ok.

Dog køber de fleste en "færdig" hjemmeside løsning med grafik, teknologi og alt hvad dertilhører som et led i en CMS løsning.

Derfor synes jeg du skulle overveje om det ikke er den retning du skulle gå.Du kan udbyde dine templates som ét led i den strategi.

Flot arbejde ellers!

mvh
Mads
Avatar billede babyshark Nybegynder
01. august 2005 - 01:07 #6
Takker, men det er ikke ment som noget jeg sælger, men mere at andre kan få deres sider og arbejde ud til køberne. Det kunne også være en web url man ikke har noget at bruge til mere, men altså noget alle registrerede brugere kan tilføje og sælge.