Avatar billede Bims Novice
24. juli 2005 - 23:05 Der er 17 kommentarer

2 grafikkort

Kan jeg have et PCI og et AGP kort kørende samtidig i computeren og evt. skifte mellem dem??
Avatar billede c-holst Novice
24. juli 2005 - 23:09 #1
Hvis vi taler om et almindeligt "gammelt" pcigrafikkort er svaret ja.
Du kan også have en skærm sat til dem begge to, og så udnytte det på forskellig hvis.
Det fungerer efter mine erfaringer godt. og kan indstilles på flere måder
Avatar billede Bims Novice
24. juli 2005 - 23:15 #2
PCI kortet er et Matrox dual. Det andet er bare et agp Geforce
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. juli 2005 - 23:44 #3
een ting jeg ved er at du kan have to PCI-e kort kørende samtidig i en såkaldt SLI mode.
det kræver dog at både motherboard, og de to grafikchips understøtter teknologien.
dog er der både forlemper, og baglemper ;D
det ene er at det nemt kan blive meget dyrt, (ca. 3000 for nvidias 6800 gt chips som efterhånden er meeeget gammel)
og man får ikke engang dobbelt ydelse som nogen nok tror.
en forlempe er at du kan købe et kort nu og sætte det til at virke, og så senere, hvis du har lyst, kan du købe et extra kort (dog skal det være helt samme model) og på den måde få bedre ydelse.
men det var vist ikke lige dit spørgsmål, du tænker jo både på pci-e og agp.
bare et lille sidespring ;D
Avatar billede plazm Nybegynder
24. juli 2005 - 23:46 #4
nu lige for at sige det egr_sli så snakker han ikke om PCI-E men derimod PCI.

Bates, jeg er overbevist om at du sagtens kan gøre det på den måde du snakket om, hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede Bims Novice
25. juli 2005 - 00:44 #5
win xp pro
Avatar billede c-holst Novice
25. juli 2005 - 10:04 #6
Sæt kortet i. sæt en skærm til, og følg de anvisninger der kommer op på skærmen.
finder du ikke nok indstillingsmuligheder, kan du jo prøver
http://www.realtimesoft.com/ultramon/
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. juli 2005 - 11:05 #7
jeg snakker da om pci express kort gør jeg ik ?
Avatar billede plazm Nybegynder
25. juli 2005 - 11:42 #8
jo, og det har på ingen måde relevans for hans spørgsmål
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. juli 2005 - 22:52 #9
nej nej, du skrev bare forkert så.
det var også et lille sidespring, som jeg skrev ;D
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. august 2005 - 13:53 #10
pci-express x 16 kan ikke køre sammen med agp x8.
Du kan sagtens have en pci kort til begge systemmer , men hvad er ideen med det?

Den anden vej , du kan godt få et grafikkort , som både kan køre agp x 8 og pci-express x 16 , bare ikke samtidig . ( man vender grafikkortet på hovedet.)
Avatar billede c-holst Novice
26. august 2005 - 10:03 #11
skulle vi høre lidt fra spørgeren?:-)
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 11:04 #12
Nu har radeon opfundet crowwfire ( radeons svar på sli ) og med radeons tecknologi , så vil man kunne forbinde 2 forskellige størrelser radeon grafikkorts sammen. ( f.eks radeon x800 og x850
Avatar billede huset Praktikant
06. september 2005 - 11:10 #13
Du mener nok crossfire. Crossfire er chipsettet og ikke grafikkortet :D

Det vil sige ikke alene chipsettet.

Citat
CrossFire’s unique parallel processing technology has development roots
going back to ATI’s multi-GPU Rage Fury™ MAXX. To build your own latest
generation multi-GPU system, start with any existing Radeon X800 or
Radeon X850 graphics card and a CrossFire Ready motherboard, such as
those based on the ATI Radeon Xpress 200 CrossFire chipset. Then add a
Radeon CrossFire Edition co-processor board and plug in the external cable
to unite multi-GPU power that enables you to dominate all your games.`
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:55 #14
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 14:41 #15
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 09:20 #16
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
06. februar 2006 - 08:34 #17
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!