Avatar billede tingholm Mester
24. juli 2005 - 17:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

komando til at sætte udløb på password?

Jeg har 180 brugere der skal skifte deres password ved næste logon, derfor vil jeg gerne have en doskomando a lá:
net user 01 /change_pass_on_logon

kan man det, og hvad er komandoen ??

//Tingholm
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2005 - 17:46 #1
Marker alle 180 brugere i Actice Directory Users and Computers.
Højreklik >Properties.
Fanebladet Account.
:-)
Avatar billede screem_brille Novice
24. juli 2005 - 17:48 #2
ja det vil jeg også mene er det nemmeste
Avatar billede tingholm Mester
24. juli 2005 - 17:49 #3
man kan ikke markere flere... jeg gidder ikke gøre det én ad gangen... ;o)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2005 - 17:50 #4
Selvføgelig kan du markere flere brugere, ellers ville jeg da ikke skrive det.
:-)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2005 - 17:55 #5
Hold Shift-tasten nede, og klik på den første, klik på den sidste. Alle mellem første og sidste er markeret.
Hold Ctrl-tasten nede, klik på en bruger for at fravælge, kan tilvælges på samme måde.
:-)
Avatar billede tingholm Mester
24. juli 2005 - 17:57 #6
når jeg går ind og søger på profilerne kan jeg godt markere flere... men så må jeg ikke tage properties på dem...

jeg kan ikke markere flere hverken med mus, ctrl eller shift
Avatar billede tingholm Mester
24. juli 2005 - 18:00 #7
ahh... min fejl, jeg prøvede at gøre det i træ'et til venstre... selvfølgelig kan jeg ikke markere flere der... det er lykkedes nu... tak for hjælpen ;o)

Tpo: smider du et svar så du kan få points ?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2005 - 18:01 #8
Søger? Du ved vel hvor de er!
:-)
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2005 - 18:01 #9
:-)
Avatar billede convinius Nybegynder
03. august 2005 - 09:54 #10
The funny thing is, at jeg ikke kan gøre det.
Jeg har en version:
Active Directory Users and Computers
Microsoft Corporation
Version: 5.2.3790.0

Det eneste jeg får frem når jeg højre klikker på mere end én bruger, er at få følgende muligheder:

Add to a group
Disable og enable account
Move
Exchange tasks

Send post
Klip
Slet
Hjælp

Mærkeligt!!!
Avatar billede screem_brille Novice
03. august 2005 - 11:35 #11
ja det er underligt, det virker også fint her ?