Avatar billede jessbonde Nybegynder
24. juli 2005 - 01:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

gemmer billeder som .bmp

Når jeg vil gemme et billede vist i IE, gemmer den jpg's som bmp.
Er der nogen der har en løsning på det?
Avatar billede frille Nybegynder
24. juli 2005 - 01:31 #1
hmm lyder sært... men du kan altid konvertere billedet om til jpeg i paint :-)
Avatar billede ksoren Nybegynder
24. juli 2005 - 01:32 #2
Standardsvaret er: slet dine midlertidige internetfiler :)
Avatar billede frille Nybegynder
24. juli 2005 - 01:32 #3
nå ja, når du vil gemme så skal du være sikker på, at filtypen står til jpeg nede i den lille combobox der kommer, når du vælger gem !
Avatar billede kalp Novice
24. juli 2005 - 01:36 #4
Du kan ligeså godt gøre det ordentligt hehe

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.
Avatar billede screem_brille Novice
24. juli 2005 - 01:37 #5
jeps slet dine temp internet filer og sæt den til ca 30-50 MB som maks, så opstår problemet ikke igen.
Avatar billede frille Nybegynder
24. juli 2005 - 01:45 #6
grunden til at jeg synes det er sært er fordi jeg for længst har fundet ud af at ie ikke er en god browser. Nej lad mig få noget firefox :-)
Avatar billede venturer Nybegynder
24. juli 2005 - 02:12 #7
Det er nu rigtigt som ksoren skriver. Slet din IE cache.
Hvis den er "fyldt" vil IE af én eller anden grund gemme alle billeder som bmp. Jeg har selv siddet med problemet.

Her finder du Microsofts egen forklaring/løsning på problemet:
http://support.microsoft.com/?kbid=810978
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
24. juli 2005 - 02:35 #8
Prøv Opera Browser. Du vil ikke fortryde det. Med features som faneblade, magic wand værktøj til passwords og ikke mindst mouse gestures er den alle andre browsere overlegen - selv Firefox.

Kan hentes på http://www.opera.com

Deres nyeste preview version (endnu ikke officiel) indeholder sågar en bittorrent klient. Bliver spændende at se følgevirkningerne af det i branchen.
Og så kommer Opera Browser endda fra det konservative og meget politisk korrekte Norge...

Nå, ihvertfald kan jeg kun anbefale alle, der ikke kender den til at prøve.
Avatar billede screem_brille Novice
24. juli 2005 - 02:37 #9
og alle de ting du nævner findes skam ogås til firefox, og flere af tingene er der allerede uden plugins. (og er gratis)
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
24. juli 2005 - 02:41 #10
I Opera er det hele integreret fra starten, og har været det i årevis - selv mouse gestures. Og browseren er freeware.
Avatar billede tobbersecondary Nybegynder
24. juli 2005 - 02:48 #11
Efter min mening er mouse gestures en overset revolution. At man kan navigere på nettet via bevægelser med musen i stedet for frem-/tilbageknapperne, oprette nye sider osv. er genialt.
Jeg oplever tit at tage mig selv i at bruge mouse gestures i Windows efter en tur på nettet med Opera, men selvfølgelig forgæves.
Når nu Microsoft normalt ikke holder sig tilbage fra at kopiere andre i branchen, hvorfor så ikke gøre pc-folket den tjeneste at implementere mouse gestures i det kommende styresystem. Man kan da håbe..........
Avatar billede boxer Nybegynder
24. juli 2005 - 07:41 #12
Avatar billede jessbonde Nybegynder
24. juli 2005 - 14:48 #13
Tak for alle svarene.
Jeg må nu sige at nogle var mere kvalificerede end andre.
Jeg leder ikke efter en ny browser og >frille, at konvertere billedet efterfølgende i paint virker på mig som en ret dårlig løsning, men tak for indsatsen ;o)

Det virkede at slette midlertidige internet filer, så hvis ksoren og boxer vil lave et svar, så deler jeg points mellem de tre svar.
Avatar billede boxer Nybegynder
24. juli 2005 - 15:04 #14
Jeg springer over denne gang :o) Jeg har jo også næsten kun bekræftet det de andre har skrevet.