Avatar billede thesphinx Nybegynder
23. juli 2005 - 08:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at fjerne noget irriterende spyware

Hej alle.

Jeg har været inde og surfe og normaltvis får jeg nogle små ubetydelige spyware programmer installeret, men det fixer jeg normaltvis med enten spybot eller ad-aware.
Men jeg er nu kommet ud i noget jeg ikke aner noget om. Der dukker hele tiden en pop-up nederst i højre hjørne som fortæller mig at min computer er infected. Så dum som jeg var trykkede jeg selvfølgelig på den og bang så havde jeg spyware installeret som jeg aldrig har oplevet det før.
Jeg kørte så mine programmer for at fjerne det og jeg fik da også tilsyneladende fjernet ca 105 problemer, men jeg mangler åbenbart noget, så jeg har benyttet mig af HiJackThis som mange af jer skriver at man skal og her er loggen:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\svchost.exe
C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\Hcontrol.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\ASUS\WLAN Card Utilities\Center.exe
C:\Programmer\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\kernels32.exe
C:\winstall.exe
C:\WINDOWS\System32\vxh8jkdq2.exe
C:\WINDOWS\System32\symcsvc.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\Programmer\opsa\nttl.exe
C:\WINDOWS\System32\vxh8jkdq2.exe
C:\WINDOWS\System32\m?config.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\System32\vxgame2.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame3.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame4.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame6.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame4.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgamet2.exe
C:\Documents and Settings\Flemming\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\A1DQRMLO\hijackthis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://hot-searches.com/search.php?v=6&aff=7301179
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://hot-searches.com/index.php?v=6&aff=7301179
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *hot-searches.com*;*lender-search.com*
R3 - URLSearchHook: i-Nav IDN SearchHook - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_1.dll
F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe init32m.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Loader Class - {2E246FAE-8420-11D9-870D-000C2917DE7F} - C:\WINDOWS\SYSTEM\Loader.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: i-Nav IDN Resolver - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Hcontrol] C:\WINDOWS\ATK0100\Hcontrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Control Center] C:\Programmer\ASUS\WLAN Card Utilities\Center.exe
O4 - HKLM\..\Run: [[01]##############################################################################################################################] C:\Documents and Settings\Flemming\Internet Optimizer\update\rogue.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [System] C:\WINDOWS\System32\kernels32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [qorz] C:\PROGRA~1\COMMON~1\qorz\qorzm.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [Windows installer] C:\winstall.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SNInstall] C:\winstall.exe
O4 - HKCU\..\Run: [wupd] C:\WINDOWS\System32\symcsvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Hooo] C:\Programmer\opsa\nttl.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Kool] C:\WINDOWS\System32\m?config.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: i-Nav Hjælp - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Hjælp - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {CE000996-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_1.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Indstillinger - {CE000996-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_1.dll
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com
O15 - Trusted Zone: *.web-town.dk
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net (HKLM)
O15 - Trusted Zone: http://ny.contentmatch.net (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotchbar.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.ysbweb.com (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 67.19.178.84
O15 - Trusted IP range: 67.19.178.84 (HKLM)
O16 - DPF: {14A3221B-1678-1982-A355-7263B1281987} - ms-its:mhtml:file://C:\foo.mht!http://82.179.166.130/e9xr2.chm::/file.exe
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) - http://www.skylinesoft.com/interactive/TerraExplorer/Install/TEInstallPlugIn.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (MediaTicketsInstaller Control) - http://www.mt-download.com/MediaTicketsInstaller.cab?refid=4600
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D719897A-B07A-4C0C-AEA9-9B663A28DFCB} (iTunesDetector Class) - http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/detection/ITDetector.cab
O21 - SSODL: System - {A4D51B95-58D6-48EE-B7B7-D4F7E72F0EC0} - vr_sys.dll (file missing)
O21 - SSODL: FTP Voyager_is1 - {FF0DCF7A-C3D4-C992-536B-4EE7B28A794E} - c:\programmer\rhinosoft.com\ftp voyager\winhyzfk32.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: svchost.exe (moto) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svchost.exe
O23 - Service: VeriSign Updater (navi) - VeriSign, Inc. - C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe

Håber i kan hjælpe.:)
Avatar billede arlet Juniormester
23. juli 2005 - 08:30 #1
tjekker den nu
Avatar billede arlet Juniormester
23. juli 2005 - 08:37 #2
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Ewido skal du downloade her: http://www.ewido.net/en/download/ ( Vi skal bruge den senere)
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet.

Download og kør DelDomains.inf
http://www.mvps.org/winhelp2002/DelDomains.inf

højreklik på DelDomains.inf og vælg: Install

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\svchost.exe
C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\Hcontrol.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\ASUS\WLAN Card Utilities\Center.exe
C:\Programmer\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\kernels32.exe
C:\winstall.exe
C:\WINDOWS\System32\vxh8jkdq2.exe
C:\WINDOWS\System32\symcsvc.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\Programmer\opsa\nttl.exe
C:\WINDOWS\System32\vxh8jkdq2.exe
C:\WINDOWS\System32\m?config.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\WINDOWS\System32\vxgame2.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame3.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame4.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame6.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgame4.exe
C:\WINDOWS\System32\vxgamet2.exe
C:\Documents and Settings\Flemming\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\A1DQRMLO\hijackthis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://hot-searches.com/search.php?v=6&aff=7301179
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://hot-searches.com/index.php?v=6&aff=7301179
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *hot-searches.com*;*lender-search.com*

F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe init32m.exe

O2 - BHO: Loader Class - {2E246FAE-8420-11D9-870D-000C2917DE7F} - C:\WINDOWS\SYSTEM\Loader.dll

O4 - HKLM\..\Run: [[01]##############################################################################################################################] C:\Documents and Settings\Flemming\Internet Optimizer\update\rogue.exe
O4 - HKLM\..\Run: [System] C:\WINDOWS\System32\kernels32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [qorz] C:\PROGRA~1\COMMON~1\qorz\qorzm.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows installer] C:\winstall.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SNInstall] C:\winstall.exe
O4 - HKCU\..\Run: [wupd] C:\WINDOWS\System32\symcsvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Hooo] C:\Programmer\opsa\nttl.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Kool] C:\WINDOWS\System32\m?config.exe

O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com
O15 - Trusted Zone: *.web-town.dk
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net (HKLM)
O15 - Trusted Zone: http://ny.contentmatch.net (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotchbar.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.ysbweb.com (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 67.19.178.84
O15 - Trusted IP range: 67.19.178.84 (HKLM)

O16 - DPF: {14A3221B-1678-1982-A355-7263B1281987} - ms-its:mhtml:file://C:\foo.mht!http://82.179.166.130/e9xr2.chm::/file.exe

O23 - Service: svchost.exe (moto) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svchost.exe

--------------------------------

Klik på Start->Kør skriv Regedit klik OK.
Du får et vindue lidt som Stifinder, klik dig frem til:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\svchost.exe (moto)
Højreklik på den, og slet den, hvis den findes.
Klik dig så frem til:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_svchost.exe (moto)
Højreklik på den, og slet den, hvis den findes.
Får du ikke lov til at slette den, klik en gang på den, så den er markeret, vælg rediger, vælg tilladelser og tag fuld kontrol over nøglen, så kan du slette den.

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

------------------------------

Hent denne bats fil og kør den :
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mappe.

------------------------------

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)
Find og slet disse manuelt :

C:\WINDOWS\System32\m?config.exe
C:\Programmer\opsa\nttl.exe
C:\WINDOWS\System32\symcsvc.exe
C:\winstall.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\qorz\qorzm.exe
C:\WINDOWS\System32\kernels32.exe
C:\Documents and Settings\Flemming\Internet Optimizer<-hele mappen

-----------------------------

Stadig i fejlsikret:
Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Det tager lidt over en time at scanne

-------------------------------

Stadig i fejlsikret:
Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

Så genstarter du computeren normalt og laver en ny hijackthis log, som du lægger herind sammen med reporten fra Ewido
Avatar billede thesphinx Nybegynder
23. juli 2005 - 08:42 #3
Okay. Går igang med det nu.
Avatar billede thesphinx Nybegynder
23. juli 2005 - 10:07 #4
Så har jeg været igang.
Programmet http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe har jeg ikke kunnet få til at virke, det siger at min systemtid ikke er rigtig.:(
Ellers har jeg kørt ewido igennem og slettet det der nu var muligt og her er de forskellige logs:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\Hcontrol.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\ASUS\WLAN Card Utilities\Center.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Flemming\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R3 - URLSearchHook: i-Nav IDN SearchHook - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_1.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: i-Nav IDN Resolver - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Hcontrol] C:\WINDOWS\ATK0100\Hcontrol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Control Center] C:\Programmer\ASUS\WLAN Card Utilities\Center.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: i-Nav Hjælp - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Hjælp - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {CE000996-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_1.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Indstillinger - {CE000996-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_1.dll
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) - http://www.skylinesoft.com/interactive/TerraExplorer/Install/TEInstallPlugIn.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D719897A-B07A-4C0C-AEA9-9B663A28DFCB} (iTunesDetector Class) - http://ax.phobos.apple.com.edgesuite.net/detection/ITDetector.cab
O20 - AppInit_DLLs: MsgPlusLoader.dll
O21 - SSODL: System - {A4D51B95-58D6-48EE-B7B7-D4F7E72F0EC0} - vr_sys.dll (file missing)
O21 - SSODL: FTP Voyager_is1 - {FF0DCF7A-C3D4-C992-536B-4EE7B28A794E} - c:\programmer\rhinosoft.com\ftp voyager\winhyzfk32.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: svchost.exe (moto) - Unknown owner - C:\WINDOWS\svchost.exe (file missing)
O23 - Service: VeriSign Updater (navi) - VeriSign, Inc. - C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe

---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            09:59:08, 23-07-2005
+ Report-Checksum:        15A67669

+ Scan result:

    HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{39DA2444-065F-47CB-B27C-CCB1A39C06B7} -> Spyware.PurityScan : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} -> Spyware.PurityScan : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{DC341F1B-EC77-47BE-8F58-96E83861CC5A} -> Spyware.HotBar : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{6DEEE498-08CC-43F0-BCA0-DBB5A25C9501} -> Spyware.SimpleBar : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\ClickSpring -> Spyware.PurityScan : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Code Store Database\Distribution Units\{9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} -> Spyware.PurityScan : Cleaned with backup
    HKU\S-1-5-21-515967899-492894223-1060284298-1003\Software\Classes\CLSID\{0656A137-B161-CADD-9777-E37A75727E78} -> Dialer.Generic : Cleaned with backup
    HKU\S-1-5-21-515967899-492894223-1060284298-1003_Classes\CLSID\{0656A137-B161-CADD-9777-E37A75727E78} -> Dialer.Generic : Cleaned with backup
    :mozilla.49:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Sexlist : Cleaned with backup
    :mozilla.50:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Sexlist : Cleaned with backup
    :mozilla.53:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Sexlist : Cleaned with backup
    :mozilla.62:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Fastclick : Cleaned with backup
    :mozilla.63:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Tribalfusion : Cleaned with backup
    :mozilla.70:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitslink : Cleaned with backup
    :mozilla.71:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitslink : Cleaned with backup
    :mozilla.72:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitslink : Cleaned with backup
    :mozilla.73:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitslink : Cleaned with backup
    :mozilla.82:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Webtrendslive : Cleaned with backup
    :mozilla.113:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Paycounter : Cleaned with backup
    :mozilla.157:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitslink : Cleaned with backup
    :mozilla.158:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitslink : Cleaned with backup
    :mozilla.159:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitslink : Cleaned with backup
    :mozilla.160:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitslink : Cleaned with backup
    :mozilla.163:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Webtrendslive : Cleaned with backup
    :mozilla.166:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Cleaned with backup
    :mozilla.167:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Cleaned with backup
    :mozilla.176:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Cleaned with backup
    :mozilla.178:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Cleaned with backup
    :mozilla.179:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Bluestreak : Cleaned with backup
    :mozilla.181:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Cleaned with backup
    :mozilla.182:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Hitbox : Cleaned with backup
    :mozilla.200:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Cleaned with backup
    :mozilla.201:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Cleaned with backup
    :mozilla.202:C:\Documents and Settings\Flemming\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\a11vgxpz.default\cookies.txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Cookies\flemming@ads.pointroll[2].txt -> Spyware.Cookie.Pointroll : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Cookies\flemming@adtech[1].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Cookies\flemming@ivwbox[1].txt -> Spyware.Cookie.Ivwbox : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Cookies\flemming@mediaplex[1].txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Cookies\flemming@perf.overture[1].txt -> Spyware.Cookie.Overture : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Cookies\flemming@serving-sys[2].txt -> Spyware.Cookie.Serving-sys : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\A1DQRMLO\backups\backup-20050723-085421-425.dll -> TrojanDownloader.Agent.li : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\A1DQRMLO\MediaTicketsInstaller[1].cab/MediaTicketsInstaller.ocx -> Spyware.MediaTickets : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\GPIF670H\latest[1].exe -> Trojan.Crypt.c : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\GZIZAD6D\abc[1].exe -> TrojanSpy.LdPinch.os : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\LGKFPT4P\win32[1].exe -> TrojanDownloader.Small.agq : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\ONLVA2V9\MediaTicketsInstaller[1].cab/MediaTicketsInstaller.ocx -> Spyware.MediaTickets : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\ONLVA2V9\open[1].exe -> TrojanDownloader.Small.avt : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\SV2HWZ45\latest[1].exe -> Trojan.Crypt.c : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Skrivebord\Blandet\Adobe_Photoshop_CS_and_ImageReady_CS_Activation\aer.exe -> TrojanDownloader.INService.i : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Flemming\Skrivebord\Blandet\Adobe_Photoshop_CS_and_ImageReady_CS_Activation.zip/aer.exe -> TrojanDownloader.INService.i : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\LocalService.NT AUTHORITY\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\0JBC4WXP\loadppc[1].exe -> TrojanDropper.Small.abx : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\LocalService.NT AUTHORITY\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\7WAZ1KO0\load02[1].exe -> TrojanDropper.Small.aad : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Flemming\Cookies\mette & flemming@adtech[1].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Flemming\Cookies\mette & flemming@counter1.sextracker[1].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Flemming\Cookies\mette & flemming@doubleclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Flemming\Cookies\mette & flemming@fastclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Fastclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Flemming\Cookies\mette & flemming@mediaplex[1].txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Flemming\Cookies\mette & flemming@sextracker[1].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Mette & Flemming\Cookies\mette & flemming@tribalfusion[1].txt -> Spyware.Cookie.Tribalfusion : Cleaned with backup
    C:\Programmer\RhinoSoft.com\FTP Voyager\winhyzfk32.dll -> TrojanDownloader.Murlo.ar : Cleaned with backup
    C:\RECYCLER\S-1-5-21-515967899-492894223-1060284298-1003\Dc1.exe -> Trojan.Crypt.c : Cleaned with backup
    C:\RECYCLER\S-1-5-21-515967899-492894223-1060284298-1003\Dc2.exe -> TrojanDownloader.Small.agq : Cleaned with backup
    C:\RECYCLER\S-1-5-21-515967899-492894223-1060284298-1003\Dc3.exe -> TrojanDownloader.PurityScan.w : Cleaned with backup
    C:\RECYCLER\S-1-5-21-515967899-492894223-1060284298-1003\Dc5\optimize.exe -> TrojanDownloader.Dyfuca : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\CONFLICT.1\MediaTicketsInstaller.ocx -> Spyware.MediaTickets : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\MediaTicketsInstaller.ocx -> Spyware.MediaTickets : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\svchost.exe -> TrojanDownloader.Agent.qx : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\sys2816.exe -> TrojanDownloader.Small.avt : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\sys2817.exe -> TrojanDownloader.Small.avt : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\sys2818.exe -> TrojanDownloader.Small.avt : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\sys287.exe -> TrojanDownloader.Small.avt : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\sys288.exe -> TrojanDownloader.Small.avt : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\sys289.exe -> TrojanDownloader.Small.avt : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\sys5510.exe -> TrojanDownloader.Small.avt : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\sys5511.exe -> TrojanDownloader.Small.avt : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\sys5514.exe -> TrojanDownloader.Small.avt : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\3414990.exe -> TrojanDropper.Small.aad : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\abc.exe -> TrojanSpy.LdPinch.os : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\abirvalg32.dll -> TrojanProxy.Small.cn : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\cssrs.exe -> TrojanSpy.PdPinch : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\init32m.exe -> TrojanDownloader.Agent.ho : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\latest.exe -> Trojan.Crypt.c : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\maxd1.exe -> Dialer.Generic : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\vxgame1.exe -> TrojanDropper.Small.acg : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\vxgame2.exe -> TrojanDownloader.Small.avt : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\vxgame3.exe -> TrojanDownloader.Agent.ho : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\vxgame4.exe -> Spyware.Hijacker.Generic : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\vxgamet1.exe -> TrojanDropper.Small.aad : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\vxgamet2.exe -> Trojan.LowZones.y : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\vxh8jkdq1.exe -> TrojanDownloader.Agent.qx : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\vxh8jkdq5.exe -> TrojanDownloader.Small.awa : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\vxh8jkdq6.exe -> TrojanDownloader.Small.aux : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\vxh8jkdq7.exe -> TrojanDownloader.Small.atl : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\vxh8jkdq8.exe -> TrojanDownloader.Agent.qx : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\web.exe -> TrojanDownloader.Small.agq : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\system32\~update.exe -> Trojan.Crypt.c : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\vr_sys.dll -> TrojanSpy.LdPinch.os : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\wsem303.dll -> TrojanDownloader.Dyfuca.dt : Cleaned with backup

::Report End
Avatar billede thesphinx Nybegynder
23. juli 2005 - 10:14 #5
Der ser dog stadig ud til at være et eller andet på min pc. Jeg kan ikke vælge jobliste og så har jeg noget andet på pc'en. Et lille screenshot for at illustrere:
http://web-town.dk/Untitled-1.jpg
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juli 2005 - 10:43 #6
arlet> hmm????
Hvorfor i alverden vil du fixe disse:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\Hcontrol.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\ASUS\WLAN Card Utilities\Center.exe
C:\WINDOWS\ATK0100\ATKOSD.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Flemming\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\A1DQRMLO\hijackthis[1].exe

Har man været lidt for sløset med copy/paste? ;)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. juli 2005 - 10:53 #7
... han fik tihvertifald smidt [MessengerPlus! 3] ud - hurra for det.
http://www.eksperten.dk/spm/528544
Avatar billede arlet Juniormester
23. juli 2005 - 11:02 #8
John stigers -> Kan kun sige Ja, desværre :-(
Heldigvis kan de ikke findes i hijackthis loggen:-)

thesphinx-> Det ser godt ud, loggen er ren..

Hent herefter denne lille fil og pak den ud til dit Skrivebord:
http://www.fbeej.dk/Programmer/smitfraud1.zip
Dobbeltklik på smitfraud1.reg som du lige pakkede ud - svar ja til at flette den ind i registreringsdatabasen.

genstart og så skulle den fejlmeddelse være væk..
Avatar billede thesphinx Nybegynder
23. juli 2005 - 11:05 #9
Okay..
--> john_stigers
Siger du at der var noget som ikke skulle fixes?
--> majsmarken
Generelt installerer jeg ikke MessengerPlus! men det blev den udelukkende pågrund af pres fra familie;) Det bliver den dog ikke mere.

Er der nogen som kan se om jeg mangler at fixe mere?
Avatar billede kick Nybegynder
23. juli 2005 - 11:06 #10
Husk lige at hent Windows XP SP2
Avatar billede thesphinx Nybegynder
23. juli 2005 - 11:10 #11
Halleluja, så mangler jeg vist bare ét problem. Jeg kan ikke vælge jobliste der står at den er blevet deaktiveret af administrator
Avatar billede thesphinx Nybegynder
23. juli 2005 - 11:14 #12
Okay, bare glem det. Fandt det her.: http://eksperten.dk/spm/446785
--> arlet
Tak for hjælpen, det ser ud til at det hele fungerer normalt igen..:-D
Avatar billede kalp Novice
23. juli 2005 - 11:16 #13
eller du kan bare hente og køre http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_taskmgrenab.htm
så virker den også.
Avatar billede thesphinx Nybegynder
23. juli 2005 - 11:18 #14
--> kalp
Tak for tippet:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juli 2005 - 12:23 #15
thesphinx> dem jeg nævnte, kan ikke "bare" fixes - heldigvis :)

Nej du har gjort som arlet sagde, så det er ok.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. juli 2005 - 14:16 #16
... og for at bliver helt fin så læg ServicePack2 (SP2) på NU nå putter er 'ren'.
Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.