Avatar billede -gecko- Nybegynder
22. juli 2005 - 02:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Aktivering af device under xp med SuSE boot loader

Jeg sidder med en workstation hvorpå jeg bruger WinXP Pro SP2 og SuSE. Efter installationen af SuSE’s boot loader, som pænt skiftede XP’s hæslige skrot ud, aktiveres mit Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller på mit P4P800-E Deluxe motherboard ikke.

Jeg sidder derfor nu med 2 netværkskort, som virker fint, men ville gerne reducerer antallet til et.

Jeg har rodet en del med aktiveringen i SuSE, men kan se at det ingen indflydelse har. Derfor er spørgsmålet vel om få XP til at aktiverer det?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2005 - 07:40 #1
Måske er det fordi det er så tidligt på dagen, men jeg har lidt svært ved at forstå dit spørgsmål som du forøvrigt har oprettet 2 steder. Er det rigtigt opfattet at du har 2 kort som begge bliver genkendt og konfigureret i SuSE, men kun det ene bliver konfigureret i XP ?
Hvis ovenstående er korrekt opfattet er det vel et spørgsmål om at vælge Start -> Netværkssteder -> Vis netværksforbindelser -> højreklikke på den forbindelse du har problemer med osv.
Avatar billede -gecko- Nybegynder
22. juli 2005 - 15:52 #2
Det ser ud til at jeg fik løst problemet, en mindre glitch mellem KDE og Kernel’en.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2005 - 16:26 #3
"Derfor er spørgsmålet vel om få XP til at aktiverer det?" Hvad har det med XP at gøre ?????
Avatar billede -gecko- Nybegynder
22. juli 2005 - 20:56 #4
Jo, ser du bootloaderen gjorde at mit motherboards build-in netkort ikke aktiveredes automatisk under XP, mens SuSE gør det pr. automatik under opstart af styresystemet.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2005 - 21:23 #5
Den teori var godt nok ny, meget ny.
Mig bekendt har bootloaderen intet med XP at gøre altså udover at pege på "boot.ini"
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2005 - 21:50 #6
Hvad var det for "en mindre glitch mellem KDE og Kernel’en" der kunne lave ravage i XP ??
Avatar billede -gecko- Nybegynder
23. juli 2005 - 00:30 #7
Så så, se nu her step-by-setp

1.    jeg har XP kørende, uden problemer med et funktionelt build-in netkort i mit MB
2.    jeg installerer SuSE
3.    Jeg kan se at den preloader har en eller anden indflydelse på mit netkort da det ikke aktiveres af XP, men kun under aktiveringen af devices under opstart af SuSE
4.    jeg opdaterer SuSE’s kernel, og walla, mit netkort aktiveres igen under computeropstart (også i XP).
5.    Ergo konkluderer jeg at der må have været en eller anden forbandet fejl på indblandet i SuSE.
6.    Boom baby, mit problem er løst, og jeg skal bare fyre noget af så dem der prøver at svare på mit spørgsmål er tilfredse. Jeg aner ikke rigtigt hvad problemet originalt var da jeg ikke har den store interesse i de grundlæggende processer omhandlende device activation og kommunikation imellem disse.
7.    En eller anden som tydeligvis ikke kan give slip på mit postede spørgsmål bliver ved med at kommenterer mig lukkende afværgelser.
8.    Jeg smider 200 points på ham/hende, og vedkommende glemmer sagen?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 12:08 #8
OK det lyder rimeligt
Avatar billede -gecko- Nybegynder
19. december 2005 - 19:53 #9
luk
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2005 - 20:47 #10
Ja du er da ikke blevet mere intelligent udi bootloadere i de sidste 4 mdr.