Avatar billede duckie2 Nybegynder
21. juli 2005 - 17:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Qtec1010 nybegynder problemer

Hejsa

Er lige blevet den stolte ejer af en Q-tec1010

I denne forbindelse har jeg et par spm. Jeg er absolut nybegynder så intet er en selvfølge for mig :-)

1. Vil jo gerne på nettet med denne lille smarte maskine! Tidligere havde jeg en tlf 6230 nokia, med adgang. og det fik jeg via min udbyder telia. Gik ind på deres side valgte min tlf og fik tilsendt opsætningsmail. Men qtec1010 er der ikke og de siger, at jeg skal gøre det manuelt ???
Av hvordan gør jeg det

2. Kan jeg placere min pda i den craddle der jo er forbundet med computeren også gå direkte på nettet? og mail m.m.? Der er jo ingen grund til, at betale på mobil regningen når jeg altid er online herhjemme!

3. Når nu alt dette kører! Bliver en mail så takseret som en sms. Altså betaler jeg for en sms eller for den mængde jeg sender.

/boysen
Avatar billede mtj111 Novice
23. juli 2005 - 15:45 #1
1) Ikke helt forstået

2) Ja, du kan forbinde PDA'en via din craddle og starte Pocket Intenet Explorer, og surfe.
Du skal dog lige tjekke at indstillingen på ActiveSync er rigtig: På din "store" computer skal du dobbeltklikke på ActiveSync-ikonet i processlinjen, vælg options, vælg fanebladet Rules, og under Pass Through skal du vælge The Internet.

3) Det ved jeg ikke noget om... ;-)

Michael :-D
Avatar billede bentje Nybegynder
26. juli 2005 - 14:23 #2
1) Har selv en qtek 2020. Går ud fra at du vil gå på nettet via den indbyggede mobiltelefon. Den vil så have brug for et GPRS abbonnement fra din udbyder(de kan også oplyse om abb. koster noget pr. md. og hvad takseringen er pr. overført MB (mega byte). Jeg har ikke selv fået det til at virke endnu! Hvis du har trådløs router på pc'en tror jeg du kan komme trådløs på nettet med qtek1010 via et WI-FI kort. Så vil det være dit internet abb. der får trafikken.
2)Cradlen bruges til opladning, og via usb til en PC kan man syncronisere kalender, overføre data, installere programmer og som mtj111 skriver gå på nettet(har ikke selv prøvet)
3) se svar under 1)

Jeg har set en der havde internet opsat via mobilen(GPRS), mængden af trafik via GPRS kan nedsættes hvis man ikke har brug for grafik, det er en option der kan slås fra og til.
Held og lykke.
Bent :-)
Avatar billede duckie2 Nybegynder
29. juli 2005 - 11:26 #3
lukker her
Avatar billede mtj111 Novice
29. juli 2005 - 21:58 #4
Hallo?
Vi har da besvaret dit spørgsmål, så vi skal da have point!
Evt. 1/3 til mig, da jeg besvarede 1 af dit spørgsmål, og Bentje 2/3 af pointene...

Michael ;-)