Avatar billede grafik-anders Mester
20. juli 2005 - 10:29 Der er 16 kommentarer og
5 løsninger

Kan jeg tjene penge på bannerreklamer?

Jeg har en idé til et site, som måske kunne blive et hit.

Spørgsmålet er, om det er muligt at tjene lidt lommepenge på bannerreklamer. Jeg har hørt, at google har noget, hvor de alt efter indholdet af sitet sætter de rigtige reklamer på og sender penge til dig, hvis der er nogen, som trykker på linket.

Hvad er det for noget?

Virker det?

Er der nogen, som har erfaringer med det?

Er der noget bedre?
Avatar billede wuggawugga Nybegynder
20. juli 2005 - 10:40 #1
Ja du kan sagtens tjene penge på banner reklamer. Det handler stort set kun om at have nok brugere, så skal der nok være nogle der klikker på reklamerne.
Der er både danske og udenlandske websites der tilbyder reklamer, og jeg har set flere eksempler på fritids hjemmesider, der er endt med at give lige så mange penge som et fuldtidsjob :)

Se f.eks. her:

http://www.brand2brand.com/
http://www.hephey.dk/gratis/265/
Avatar billede egr_sli Nybegynder
20. juli 2005 - 12:02 #2
hehe,,, havde selv den samme drøm som dig da jeg var mindre, så min ven og jeg gik straks ind og valgte en masse forskellige banners (kan ik huske hvor desværre) og dem satte vi så ind...
det gik så fint og MEGET få trykkede på dem...
så vi trykkede også lidt selv på dem (selvom det nok er ulovligt)
da vi så endelig kom op på de der 500 kr som man skal have for at få pengene udbetalt, sagde de noget lignende at vi ikke kunne få pengene udbetalt da de havde en mistanke om at vi snød!
vi prøvede med flere mforskellige sider, men samme resultat.
ved ikke om det var os der var uheldige men vi fik ikke noget ud af det.
det var vist www.tradedoblers.dk eller noget i den stil vi prøvede..
men du kan vel altid prøve dig frem, siden bliver ivertfald mere levende af det ;D
Avatar billede martinskott Nybegynder
20. juli 2005 - 13:07 #3
Du kan sagtens tjene penge på bannerreklamer, men som der bliver skrevet skal du have pænt mange besøgende før det begynder at ligne noget. Jeg driver www.download.dk og vi har en pæn indtjening på bannere, men du er nød til at finde alternative indtægter hvis du vil lave et fornuftigt overskud. Vores site giver et stort overskud hvert år, men det skyldes langtids optimering, mange brugere og minimalt tidsforbrug på vedligeholdelse.

/Martin
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
20. juli 2005 - 17:02 #4
Brug til at starte med
* tradedoubler.com
* partner-ads.com

Nå siden så er kommet rigtig op og køre, og du kan fremvise resultater (besøgende) kommer du også  med på brand2brand.com osv.

Ang. liknet til http://www.hephey.dk/gratis/265/ så kan jeg ikke anbefale
* MailMann
* DanBan
* ReklamePriser.dk

Jeg har flere sites på nettet bl.a. konkurrencesvar.dk og lever af det...
Avatar billede power_t Nybegynder
21. juli 2005 - 09:17 #5
Pas nu på med alle de bannere. Sider klistret til med bannere gider folk ikke kigge på - og slet ikke klikke på....alt med måde.

Et par gode råd:
1) Vælg nogle få bannerformater, f.eks. 2-3, som placeres forskellige steder på din side. Lad for Guds skyld være med at bruge samme format flere gange på samme side.
2) Sørg for at reklamerne er relevante for dit indhold. Det er ikke sandsynligt at folk vil købe et mobilabonnement via en reklame, hvis din side handler om om fiskestænger..
3) Brug tekstreklamer - de fylder mindre, og gør brugeroplevelsen større. Jeg har selv stor succes med Google Adwords, og kan kun anbefale det på det kraftigste.

Du skal nok ikke regne med at blive millionær, men nogle kan faktisk leve af deres reklameindtægter, hvis de formår at opbygge et eller flere gode sites med stor trafik.

God fornøjelse!
Avatar billede grafik-anders Mester
21. juli 2005 - 11:47 #6
power_t> Hvorfor må man ikke bruge samme format på samme side?

Jeg synes faktisk at siden kommer til at virke mere rolig af det.

For eksempel kan du prøve at kigge på : www.shape.dk

Virker det ikke meget fint synes du?
Avatar billede power_t Nybegynder
21. juli 2005 - 11:54 #7
Nu er det en pæn og enkel side du har der, så jo - der er ro, men jeg må indrømme at jeg ikke "ser" reklamerne, da de i størrelse ikke skiller sig ud fra hinanden, og det at de er stacked i samme kolonne gør at man ikke lægger mærke til dem på samme måde, som hvis de var brudt lidt af noget indhold.

Nu er jeg ikke ekspert på dette område, og det er selvfølgelig altid en individuel vurdering der ligger til grund for valg af formater, samt placering. Jeg giver udtryk for mine personlige holdninger, men jeg må samtidig sige, at jeg ikke selv havde succes med mange ens formater på min egen side. Det gav ikke nok resultater, og blev istedet erstattet af få banners, men mange tekstreklamer...$$$$
Avatar billede diggerx Nybegynder
21. juli 2005 - 21:49 #8
Er der nogen der har en fornemmelse af hvor meget man sådan ca. tjener pr annonce pr unik bruger ved at bruge google adwords??

altså kr pr måned/antal annoncer/unikke brugere
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
22. juli 2005 - 12:10 #9
diggerx.... Det kan man HELT umuligt sige
Avatar billede diggerx Nybegynder
22. juli 2005 - 12:29 #10
Eric.... selvfølgelig kan man da ha en fornemmelse af hvor meget man tjener på en annonce type hvis man har arbejdet med den annonce type. Der sidder da folk og laver budgetter hver eneste dag.
Avatar billede abruscato Nybegynder
23. juli 2005 - 11:51 #11
Jeg er i øjeblikket igang med at udvikle et forum for bannerannoncering og andre lign. reklamer på nettet. Her vil der i nær fremtid være guider til de forskellige affiliatenetværk og deres programmer samt et forum der er dedikeret til at optimere indtjeningen på websites. Adressen er www.partnerprogrammer.dk.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
24. juli 2005 - 11:52 #12
Ja.... selvfølgeligt er det muligt at give et bud, men da kun hvis man ved hvilken website, genre, hvad du gør for at tjene på brugeren osv.

Der er jo en enorm forskel
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2005 - 20:40 #13
Grafik-anders -> Hvad går ideen ud på? Hvis du skal tjene penge på bannerreklamer skal du som nævnt have rigtig mange sidevisninger. Mht. bannernetværk så brug tradedoubler eller adpepper.
Avatar billede grafik-anders Mester
27. juli 2005 - 23:09 #14
Det er et site med design og kunst lavet af studerende og færdiguddannede fra de danske kunst- og designskoler. Sitet vil blive markedsført gennem en række events rundt om i Danmark og gennem et nyhedsmedie, som bliver en af vores sponsorer.

Der vil på sitet værer muligt at se design og kunst, men ikke online salg.

Der vil være ca. 2oo elever, som vil oprette profiler det første år og et ukendt antal brugere, som vil kigge efter kunst og design.

Kan man komme med et godt bud på værdien af en sådan reklameplads?
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2005 - 08:23 #15
Værdien af reklamepladsen afhænger som sagt af hvor mange eksponeringer sitet får.
Avatar billede diggerx Nybegynder
28. juli 2005 - 10:50 #16
Jeg skyder på at du, hvis du kan få den op på ca. 10.000 unikke pr måned og med tre annoncer på siden vil tjene ca 1.000 -1.500 kr pr måned med visningbaserede annoncer.

Hvis du sælger selv sparer du bureauprovisionen på 50%, men det er et kæmpearbejde.

Hvis du vælger actionbaserede som tradedoubler etc. ligger det under det halve.

Jeg har ingen idé om udbyttet af google annoncer.
Avatar billede grafik-anders Mester
29. juli 2005 - 17:34 #17
Hvordan styre man visningen af en annonce på et site, antal gang, leads og køb, hvis man går udenom tradedoubler etc.?

Jeg regner med, at vi selv finder vores annoncører.
Avatar billede martinskott Nybegynder
29. juli 2005 - 20:32 #18
Brug et system som www.eads.dk eller lign. De tager dog 10% af dine visninger for servicen hvis du ikke vil købe. Ellers kan du sikkert finde noget gratis script på nettet.
Avatar billede abruscato Nybegynder
08. august 2005 - 15:51 #19
For at tracke leads og salg kan man bruge http://www.myreferer.com/.

Jeg har listet nogle danske bannerrotationstjenester på http://www.partnerprogrammer.dk/adrotation.php
Avatar billede mr_young Nybegynder
16. december 2005 - 22:27 #20
Svar: martinskott

Nu ser jeg på download.dk der har du en mobil side - Er der mulighed for at få sit produkt med på den side? Jeg har et bluetoothdating program til mobilen - se mere på youngware.dk og klik på dating logoet. mail mig evt på mail@youngware.dk
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. april 2006 - 19:05 #21
Mr Young.....Hvad med at sælge det via http://www.mediaplazza.com/sysMaster.php?a=sign-up
Det er baseret på affiliate-system hvor fru hansens kan hente deres kode/software, og sætte på sin egen side og få procenter af alt salg (Eksempler kan ses på www.ringetoner-mobil.dk eller www.cingular-ringtone.com
Dette gør at de dækker 62 lande med tusindvis af affiliate-sites

På samme måde er det muligt for programmører at sælge software, og dermed få det distribueret det over hele kloden.....
Men hvordan denne del af deres system virker ved jeg ikke....

grafik-anders.... Har du et link til 1919