Avatar billede mikkelbas Nybegynder
20. juli 2005 - 04:27 Der er 5 kommentarer

Oprette egen server

Hej
Jeg håber dette spørgsmål er postet rigtigt...
Men nu til sagen... Jeg ville høre om hvor vidt det er muligt at lave sin egen server og hvordan? Jeg tænkte på, at hvis man er nogle stykker rundt om i landet, som ønsker at arbejde sammen om et projekt, kan man så lave en en hjemmeside på denne server hvor man så har mulighed for at uploade hver især via et ftp login sådan man på hjemmesiden kan se det nyeste de andre har fundet ud af... Ville dette være muligt at lave, som privat person?

MVH

Mikkel Skovlund
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
20. juli 2005 - 08:32 #1
Sagtens, det er faktisk ikke ret svært, dog er der nogle ting man lige skal have for øje.

1. Windows eller Linux
Linux serveren er her et kanon valg hvis vi kun snakker Web og mail server, samtidigt med er licens problematikken jo løst hvis i bruger linux,

2. Hvem af jer har den hurtigste ADSL. ikke kun i download men også opload, personligt har jeg selv en 2048 * 512 som fungere fint. dog er 512 i opload ikke meget hvis vi snakker sider der har utroligt mange hits.

3. Find en gammel maskine PIII 1 ghz eks. og instalere en linux på den, køb et domæne og leg lidt med det, det er det bedste learn by doing.

Jeg står gerne til rådighed med hjælp hvis det er.

MC
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
20. juli 2005 - 15:40 #2
Ja nu bruger jeg godt nok windows, det kender jeg så ville helst beholde... Men jeg er lidt lost, for hvad skal jeg starte med? Jeg opretter serveren ved mig... Det er kun til brug af vi kan se de sidste nye oplysninger der er kommet.. Har du msn?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
20. juli 2005 - 19:26 #3
ja

Hvad er din så kan jeg tilføje dig

MC
Avatar billede mikkelbas Nybegynder
20. juli 2005 - 19:30 #4
munk_300@hotmail.com
Avatar billede ukdtom Nybegynder
22. juli 2005 - 00:37 #5
Hvor var det lige at Netware kom ind i billedet ;-)