Avatar billede axemaster Nybegynder
19. juli 2005 - 15:16 Der er 2 kommentarer

toppen af siden

Hvordan sikre man at man altid viser toppen af næste side ??

Mit problem: jeg er i bunden af siden som er længere end browservinduet.
Jeg går videre til næste side via link og er stadig i bunden selvom resutatet står i toppen af siden...

Hvordan kommer jeg automatisk til toppen ???

Anchor/bookmark/javascript ???

anyone ??
Avatar billede locturian Nybegynder
19. juli 2005 - 16:33 #1
Når du loader en side, burde den automatisk stå i toppen, med mindre andet er defineret, fx. via html'en.

Du kan gå til et bestemt sted på siden, ved at henvise til et id. Fx. minside.asp#id01

Så kan du give en tabel id'et id01 ; <table id="id01"><table>

Ellers forstår jeg problemet forkert :)
Avatar billede axemaster Nybegynder
19. juli 2005 - 19:00 #2
Det er næsten det jeg skal bruge. ID'en gør at jeg kommer til toppen af den iframe som jeg henviser til. Men da iframen ikke ligger i toppen af siden kommer jeg ikke helt op til toppen af siden.

Det jeg populært sagt skal bruge, er scrollbaren i browservinduet skal i top.

tror det er javascript jeg skal bruge. Mener at kunne huske noget med scrolltop, men da jeg ikke er en javascript haj kan jeg ikke huske det.