Avatar billede goodpeace Nybegynder
18. juli 2005 - 22:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

USB 2.0 og Creative Muvo n200 fryser USB keyboard/mus

Jeg kører winXP SP1 på et ASRock K7S8X motherboard (SiS746FX chipset), som understøtter USB 2.0.

Jeg har i længere tid ikke haft opdateret mine USB drivers til 2.0, og blot kørt med 1.1. Jeg bruger den til at smide musik på min Creative Muvo N200 mp3 afspiller, og det har altid fungeret fint med USB 1.1.
Mit keyboard/mus er et mumbo-jumbo trådløst sæt der hedder Sigma KMS500.
Efter jeg har opdateret drivere til USB 2.0, så holder mit keyboard/mus sæt op med at virke, så snart jeg sætter Muvo'en i USB stikket.

Jeg overvejede om det kunne være kablet, men hvis jeg kigger på det kabel der fulgte med Muvo'en, så står der bl.a. "Revision 2.0", hvilket jeg tolker som om det er et USB 2.0 kabel - er der andre, der har en Muvo N200, som kan bekræfte at det medfølgende kabel er godt nok til USB 2.0 ??

Hvis jeg forbinder mit Ixus 40 med samme USB kabel, så er der ingen problemer, men det kamera har vist heller ikke USB 2.0 understøttelse.

For at fixe problemet, kan jeg fjerne Muvo'en igen, og trække stikket fra keyboard/mus ud og sætte det i igen, så virker det igen.

Jeg har dobbelttjekket at mine USB drivere er i den seneste version fra MS (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;329632#XSLTH3134121123120121120120).

Er der andre ideer til hvordan heg løser problemet?
Avatar billede goodpeace Nybegynder
19. juli 2005 - 14:25 #1
Kablet skulle være et USB 2.0 kabel, jvf Creative's hjemmeside:
http://dmzweb4.europe.creative.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=866,E=0000000000067300166,K=7287,Sxi=0,Case=obj(6122),Kb=ww_english,VARSET=ws:http://dk.europe.creative.com/
Avatar billede goodpeace Nybegynder
20. juli 2005 - 01:08 #2
opdatering til winXP SP2 hjalp ikke :/
Avatar billede goodpeace Nybegynder
27. maj 2006 - 11:43 #3
virker fint nu, efter en re-install af winXP :/