Avatar billede afflictor Nybegynder
18. juli 2005 - 14:53 Der er 12 kommentarer

trådløs netkort kan ik se netværk

Hej,

Har netop købt et Skyr@cer PCI 111 trådløst netkort i elgiganten. Jeg har 2 computere derhjemme og den ene kører med et et andet trådløst netkort. Dette har ingen problemer med at finde netværket, men jeg kan ikke få mit nye trådløse netkort til at finde netværket. Netværket understøtter både B og G teknologien så jeg forstår ikke hvor fejen er.. er der nogen der ved hvad årsagen er til at jeg kun kan se netværket med 1 computer?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. juli 2005 - 14:56 #1
Et netkort er en relativ billig masseproduceret stump, så det sker relativt ofte at de ikke virker. Byt til nyt
Avatar billede afflictor Nybegynder
18. juli 2005 - 14:57 #2
jeg har været nede at bytte det 1 gang, det var præcis samme problem. Chancen for at begge netkort ikke skulle virke er jo ret lille. Kan det være fordi at Access Point kører på en bestemt kanal eller noget?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. juli 2005 - 15:03 #3
Har du sat nogen for for sikkerhed op.

MAC filter
Skjult SSID
Kryptering

Specielt skjult SSID kan være skyld i at du slet ikke kan se noget trådløst netværk.

Prøv at hente http://www.stumbler.net hvis dit kort er understøttet vil du kunne se alle netværk i nærheden krypterede eller ej. Du kan ikke komme på nettet, men du kan se om dit kort kan finde netværk det ikke fortæller dig om (fordi de er skjulte).

Hvis dit kort ikke er understøttet bliver du nød til at gå direkte til routeren og finde ud af hvordan den er sat op.
Avatar billede afflictor Nybegynder
18. juli 2005 - 15:08 #4
hmm det Access Point der er står hos min overbo og kan umiddelbart ik blot gå op til ham hele tiden. Der skulle ikke være noget beskyttelse på af nogen art. Mit andet trådløse net kan som sagt let komme på.
Avatar billede afflictor Nybegynder
18. juli 2005 - 15:16 #5
Jeg har hentet og installeret programmet, det kan intet finde.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. juli 2005 - 15:31 #6
At programmet intet kan finde, kan skyldes at dit netkort ikke er understøttet. Der er jo netværk, hvis du har andre maskiner på.

Hvem har sat de andre maskiner op og køre i helt unden trådløs sikkerhed (gambler lidt med det gør I ikke).

Har du sat SSID op på din maskine?
Avatar billede afflictor Nybegynder
18. juli 2005 - 15:34 #7
det skulle kører uden trådløs sikkerhed. Forbindelse burde være understøttet da det ene understøtter både G/B teknologien, jeg har sat den til begge dele og den kan godt kører både med 11 og 54 mbit. Under egenskaber på netkortet der ik virker kan man vælge i network type følgende ting: auto select, ad hoc og infrastructure. Hvis jeg sætter den til auto select, står den i system tray og prøver at "acquiring network address". Står det korrekt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. juli 2005 - 15:38 #8
Dit netværk skal sættes til infrastructure.
Avatar billede afflictor Nybegynder
18. juli 2005 - 15:39 #9
Ok det stod den også på til at starte med. Det fungerer stadig ikke :( Hvordan sætter jeg SSID op på min maskine?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. juli 2005 - 15:46 #10
Det gør du enten i den medfølgende SW eller i windows (læs manualen til dit netkort), men spørg lige din overbo, hvis det er hans netværk ved han sikkert også hvad der skal til.

Du bruger det forhåbentligt ikke til at gå i netbank, når der ikke er nogen sikkerhed på netværket!
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. juli 2005 - 16:11 #11
Har du installeret netkkortet korrekt ? ?

Ved netkort jeg har installeret, skal man installere et setup program før man sætter netkortet i maskinen, og først når det er installeret, sættes kortet i maskinen. Den vil så selv finde netkortet, og installere driveren.

Derefter vil der komme en lille ikon i system bjælken nederst til højre, hvor du kan sætte kortet op med. Du skal have valgt den samme kanal som din router har, og du skal have valgt den/de samme passphrase under security. Først derefter kan du forvente at få tilgang til din router.
Avatar billede deboss Nybegynder
21. juli 2005 - 12:52 #12
Er du sikker på at du kan "nå" hans netværk?

Du skriver at din anden PC også bruger trådløst netkort til overboen..
Du kan jo evt. udersøge om der er godt eller blot middelmådigt signal på dette..

Står dine 2 PC'ere forskellige steder, der evt. kan bremse signalet?
Armeret beton, diverse elektronik eller lignende?

Hvilket netværk kører overboen med? Det ER vel ikke 802.11a
802.11g og 802.11b bruger jo 2.4Ghz mens 802.11a bruger 5Ghz..
Det er et vildt skud, men muligheden foreligger.. (Du kan vel se på dit fungerende netværk, hvad DEN bruger?)

Mvh Dennis