Avatar billede loui-lol Nybegynder
18. juli 2005 - 11:18 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Søge Kriterier og brevfletning

Hej.

Jeg har lavet en database som fungere fint, nu hvor der er kommet data i, vil jeg gerne brevflette. Men den siger fejl, når prøver at brevflette med word, der kommer en boks med felterne er tomme. Men i mine forespørgsler er der data?!?!?
Er det en fejl i forespørgslen, måske?
Kan det være en fejl i søge kriteriet? Hvordan får man den til at søge på alle felter som indeholder fx. Loui?

*Loui-lol*
Avatar billede mugs Novice
18. juli 2005 - 11:42 #1
Hvis du får data med kriteriet indsat bør posterne også komme i Word efter brevfletningen.
Prøv evt. at fjerne kriteriet og brevflet.
Avatar billede fdata Forsker
19. juli 2005 - 13:24 #2
Hvordan får man den til at søge på alle felter som indeholder fx. Loui?

Indtast et kriterie under dit felt: Like *Loui*

Loui* giver alle poster, hvor feltet starter med Loui
*Loui giver alle poster, hvor feltet slutter med Loui
*Loui* giver alle poster, hvor feltet indeholder Loui
Avatar billede loui-lol Nybegynder
20. juli 2005 - 08:11 #3
Hvis jeg fjerner kriteriet kommer der jo en hel masse data, jeg ikke skal bruge.. Så er det jo ingen god ide..
Avatar billede loui-lol Nybegynder
20. juli 2005 - 08:14 #4
mit kriterie ser sådan ud: Like "*Annisse".. De korrekte data kommer da også i min forespørgsel, men vil stadig i brevflette. Word kommer med en fejl om, at dataerne er tomme.... Mærkeligt, for det er de jo ikke i´forespørgslen, når man ser den i Access.
Avatar billede mugs Novice
20. juli 2005 - 08:14 #5
Jo det er - For nu ved vi at brevfletningen fungerer. Hvordan ser dit kriterie ud?
Avatar billede mugs Novice
20. juli 2005 - 08:31 #6
Har du flyttet fletfelterne ned i dit dokument?
Har du prøvet at køre en ny brevfletning med et andet dokument?
Avatar billede loui-lol Nybegynder
20. juli 2005 - 11:05 #7
Jeg har lavet en forespørgsel i designvisning, og den virker.. men at brevflette med word vil den ikke. Har spurgt alle it-eksperten på arbejdet, men det kan heller ik forstå det.
óg ja, jeg har også prøvet at køre en brevfletning med et andet dokument..
Avatar billede mugs Novice
20. juli 2005 - 11:08 #8
Kan du sende db og Word til:

mugs@mail.dk

så ser jeg på den når jeg er hjemme fra arbejdet.
Avatar billede loui-lol Nybegynder
20. juli 2005 - 11:13 #9
kan sende dig print screns. Gør det senere i dag ved 4 tiden. Forstår det simeplethen ikke...
Avatar billede mugs Novice
20. juli 2005 - 11:27 #10
Print Screen fortæller jo ikke mere end det du har skrevet her.

Og du har trukket felterne fra feltlisten ned i selve dokumentet?
Avatar billede loui-lol Nybegynder
20. juli 2005 - 14:13 #11
kan godt finde ud af at breve flette... kan deværre ikke sende dig database, da det er fortrolig oplysninger.
Avatar billede fdata Forsker
20. juli 2005 - 22:08 #12
Det kan være, du skulle prøve at forklare, hvordan du brevfletter.

- Benytter du forespørgslen som datakilde i Word - eller danner du en flettefil?
- og hvilken version af Access/Word bruger du?
- og hvad siger fejlmeddelelsen helt præcist?
Avatar billede loui-lol Nybegynder
21. juli 2005 - 07:51 #13
Avatar billede mugs Novice
21. juli 2005 - 08:49 #14
Dine billeder er faktisk ikke til at læse. Kan du maile dem til mig som vedhæftede filer.

Kan du evt. sende mig en kopi af din db. Slet data og indtast et par fiktive poster?
Avatar billede fdata Forsker
21. juli 2005 - 19:52 #15
Det ser ud som om, du bruger en helt nye version. Det slår mig, at der vist er problemer med at flette med forespørgsler i visse versioner. Prøv at lade forespørgslen oprette en tabel - og flet så med den. Ja, det lyder lidt voldsomt; men prøv det lige.
Avatar billede loui-lol Nybegynder
22. juli 2005 - 07:54 #16
Jeg bruger word 2003 og access 2003.
Avatar billede mugs Novice
22. juli 2005 - 08:05 #17
Jeg bruger 2000 programmer. Har lavet en brevfletning efter samme principper som du kort har skitseret, og det fungerer uden problemer. Men måske fdata har ret?

Har andre oplevet problemer med brevfletning i 2003?
Avatar billede fdata Forsker
22. juli 2005 - 22:55 #18
Har lige testet Word 2003 SP1 op mod forespørgsler i Access 2003 SP1.
Det ser (desværre) ud til at virke fint ...

... men til gengæld ser det ud til at der er visse forespørgsler, der ikke optræder på "Vælg tabel" listen i Word. Tilsyneladende uden nogen rød tråd.
Hm?!?
(the plot thickens)
Avatar billede mugs Novice
22. juli 2005 - 23:40 #19
loui-lol > Du har prøvet at sende mig db'en, men den er afvist som usikker hvilket  skyldes, at den ikke er zippet men sendt som en .mdb fil.

fdata > Jeg mindes at have oplevet det samme i 2000. Så vidt jeg husker var det noget med hvilken type forbindelse (ODBC eller noget andet i samme stil) der var forkert valgt.
Avatar billede loui-lol Nybegynder
23. juli 2005 - 17:34 #20
hmm hmm. jeg fatter altså ikke hva der er galt. det er ogås total mærkeligt, for nogle af mine forespørgseler er der ingen problemer med at flette.
Avatar billede mugs Novice
23. juli 2005 - 17:36 #21
Prøv at lave en ny fletning med samme forespørgselse og bemærk, om der på noget tidspunkt er mulighed for at vælge en forbindelse.
Avatar billede mugs Novice
23. juli 2005 - 19:22 #22
Jeg er på bar bund i dette spørgsmål.

Jeg kan kun anbefale spørgeren at oprette et nyt spørgsmål, der muligvis kan fange eksperter der har erfaring med spørgsmålet jf. reglerne pkt. 2.11
Avatar billede loui-lol Nybegynder
24. juli 2005 - 12:11 #23
Oki. Mugs takker for din hjælp. Læg et svar, synes du fortjener point.
jeg har ikke bemæket om der kommer nogle mulighed for at vælge en forbindelse..
hva er de regler, pkt. 2.11?
Avatar billede mugs Novice
24. juli 2005 - 12:14 #24
Problemet er ikke løst, så læg selv et svar og accepter dette, så får du dine point igen. Du skal måske også overveje om Access er den rette kategori. Måske ligger problemet i Word.

http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede fdata Forsker
24. juli 2005 - 14:28 #25
>loui-lol
Prøv lige at tjekke denne her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;301595
Der står bl.a. "If the Access query contains the wild card characters "*" or "?" in the criteria, the wild card characters will be ignored by the Jet.OLEDB provider and no matching records will be returned."
Kunne det være en del af en forklaring?
Avatar billede loui-lol Nybegynder
25. juli 2005 - 08:26 #26
hey problemet er løst delvist.  Når man sætter % som kriteri virker det i word, man kan bare ikke se forespørgslen i access.
Avatar billede loui-lol Nybegynder
25. juli 2005 - 08:29 #27
når man sætter % istedet for *, virker det. Så må man jo bare lave 2 forespørgsler, en til word til at flette med, og en man kan se i access. ;D
Avatar billede loui-lol Nybegynder
25. juli 2005 - 08:33 #28
Lukker nu. Fdata, du hajlp mig på rette vej, så du får point.
Takker til jer alle...
Avatar billede mugs Novice
25. juli 2005 - 08:54 #29
Selv tak - Så lærte jeg også noget.
Avatar billede fdata Forsker
25. juli 2005 - 21:32 #30
... og på den måde lærte vi allesammen noget i denne uge  ;o)
Tak for point.
Avatar billede mugs Novice
25. juli 2005 - 21:34 #31
;o)
Avatar billede loui-lol Nybegynder
27. juli 2005 - 07:54 #32
Super at lære noget nyt :D