Avatar billede bahzad Nybegynder
17. juli 2005 - 18:30 Der er 9 kommentarer

webserver - IP forward

Hej

Jeg har problemer med at få kontak til min server fra WAN. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

INFO:

Jeg har windows 2003 server med IP 192.168.1.3 og har en fast IP 62.79.124.153. Serveren sidder bag routeren zyxel 650 fra TISCALI.

Inde i router konfigurationen har jeg sat port 80(http) til at pege på adressen 192.168.1.3.

Når jeg fra en local computer indtaster 192.168.1.3 får jeg serveren, men når jeg indtaster http://62.79.124.153 får jeg intet.

Ligger fejlen hos internet udbyderen(tiscali), i router opsætning eller på min servere?

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede ksoren Nybegynder
17. juli 2005 - 18:36 #1
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2005 - 18:36 #2
Hvilken router har du?

Du skal sætte port 80 trafik til at pege (port forwarding) på din web servers IP adresse. På denne måde forwarder din router alt trafik til 62.79.124.153:80 til 192.168.1.3:80 (port 80 hvis du ønsker dette, du kan faktisk sætte den til noget andet hvis du ønsker, men de´t kræver også konfiguration af web serveren)
Avatar billede bahzad Nybegynder
17. juli 2005 - 18:44 #3
okay... Ksoren

hvis du får "Dasin server .... test side" så vi ldet sige at den virker faktisk.... men hvorfår når jeg fra min internet explorer indtaster den globale IP adresse kommer der ikke noget ud
Avatar billede screem_brille Novice
17. juli 2005 - 18:46 #4
det skyldes at din router ikek er pokkers god til at lave nat loopback som ksoren skriver, dette gør at den ikke (pr standard) kan tilgå sig selv, udefra vil det virke, men du kan ikek selv se det, uden du roder med opsætningen på din rputer.
Avatar billede bahzad Nybegynder
17. juli 2005 - 18:58 #5
Jeg takker nu har jeg konfigureret ipnat loopback... den virker
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2005 - 19:08 #6
husk denne del af det ksoren lagde eller hvis strømmen går så er den smuttet igen ;) Hvis du vil have routeren til at huske det i tilfælde af strømsvigt skal du rette i autoexec.net filen i routeren.

Dette gøres også via menu 24.8 hvor du først skriver: sys edit autoexec.net

Herefter vælges i for insert, og derefter skrives: ip nat loopback on

Men du kunne også vælge at sætte din egen interndns op så var det også klaret.
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 00:25 #7
noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 01:43 #8
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:19 #9
brug for mere hjælp ?