Avatar billede michdan Nybegynder
15. juli 2005 - 09:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

simulering af dynamiske systemer

X hej

Jeg vil gerne kunne simulere en transport bevægelse med henblik på kapacitets problemer.

Problem:
En maskine leverer x antal emner i minuttet ud på en transport strækning på f.eks. 5 transportbånd.
For enden af transportbpndende står en anden maskine der kan modtage y antal emner i minuttet.

Hvis maskinen der modtager emner ikke kan tage fra i samme tempo som maskinen der leverer vil emnerne stille sig i kø på de 5 transportbånd efterhånden som de fyldes, og starte op igen når maskinen der modtager kan følge med igen.

Men hvordan laver man såden en simulering ???

Er der nogen der har prøvet noget ligende eller kender links til steder med simulering af dynamiske fysiske bevægelser ??

alt har interesse...
Avatar billede michdan Nybegynder
16. juli 2005 - 16:53 #1
ingen svar så lukker vi...
Avatar billede krismort Nybegynder
17. juli 2005 - 17:34 #2
tænker på på modellering af kinetics og dynamics ?