Avatar billede baiarno Nybegynder
14. juli 2005 - 16:08 Der er 11 kommentarer

serieforbindelse fra computer til telefon?

Hej

Jeg er i gang med at lave en serieforbindelse fra min com til min telefon (samsung D500). Jeg er kommet til at jeg skal indtaste ip-add. men jeg kan ikke finde ud af hvilke add. jeg skal indsætte, computeren viser heller ikke at jeg har oprettet forbindelse til den....
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe min...

Hilsen Jan (baiarno)
Avatar billede screem_brille Novice
14. juli 2005 - 17:00 #1
man skal ikek bruge en ip til en seriel forbindelse, de conencter via et terminal program, eller et andet program som kan kommunikere direkte med telefoenen via seriel porten (kræver selvfølgelig den rette hardware)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. juli 2005 - 17:04 #2
Har du selv lavet kablet?
Hvordan er stikket på kablet i computer enden?
Avatar billede baiarno Nybegynder
14. juli 2005 - 17:10 #3
man kan oprette en virtuel serial via bluetooth
Avatar billede baiarno Nybegynder
14. juli 2005 - 17:15 #4
hvad er den rette hardware? (screem brille)
Avatar billede baiarno Nybegynder
14. juli 2005 - 18:44 #5
jeg har selv fundet ud af hvad der er galt, men tak for svaret
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. juli 2005 - 19:32 #6
En BT forbindelse skal bruge en PIN kode, ikke en IP adresse. Disse ting er beskrevet i manualen.

Husk at lukke spørgsmålet, det er ikke nok at lægge et svar.
Avatar billede baiarno Nybegynder
15. juli 2005 - 15:54 #7
jeg tror du har misforstået spørgsmålet... Det var en serieforbindelse fra com til telefon igennem bluetooth..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. juli 2005 - 15:36 #8
baiarno>> Når min Siemens kobles op mod en BT forbindelse skal jeg taste BT forbindelsens PIN kode ind. Aldrig en IP adresse. IP adresser er på formen xxx.xxx.xxx.xxx og har sjældent lidt med BT at gøre. Endnu mindre med serielforbindelser......
Avatar billede baiarno Nybegynder
19. juli 2005 - 19:40 #9
det er rigtigt, men du skal lave en ip til din telefon(samsung) når du vi lave en serieforbindelse (til at uploade java-programmer), ellers kan BT ikke finde din telefon.....
Jeg ved godt, at når man vil forbinde "normalt" til BT, så skal man intaste pin-kode...., men det er jo ikke det jeg skulle... Nå men det virker altså nu hvor jeg har intastet en ip, så det er jo dejligt!
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 03:28 #10
Kunne man måske forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:19 #11
brug for mere hjælp ?