Avatar billede ranger1 Nybegynder
13. juli 2005 - 16:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

streaming af lyd og 3gp på 6230i

Hej alle

Er der nogen der har prøvet at streame lyd eller video på deres nokia 6230i eller anden model ?

Jeg vil nemlig ikke tro på telmore siger at det ikke kan lade sig gører hos andre end 3 da det kun er for 3g telefoner og det er en nokia 6230i jo ikke så hvorfor lave mulighederne i den hvis man ikke kan bruge det.

Nokia siger at man skal kontakte sin udbyder og de siger at som før at det kun er 3g telefoner der kan.

HJÆLP!!! er der nogen der ved noget og hvordan osv.
Avatar billede komputerdk Mester
14. juli 2005 - 21:22 #1
problemstillingen er båndbredde:

for med 3G har du 384kbit/s  men med GPRS har du kun 56kbit - og det er alt sammen optimale størrelser.. Grunden til at 6230i formodentlig kan streame skyldes at den kan gøre det via bluetooth eller via EDGE (256kbit eller noget i den retning - men kræver at udbyderen understøtter det, hvilket ingen i DK gør... endnu).

Du kan kigge på http://www.mpegable.com/ der kan du hente en 3GP streamingserver som du bare kan sætte op på din PC (du kan se dit globale ip på www.myip.dk) - du skal bare huske du formodentlig kun kan streame lyd i 30-40kbit..
Avatar billede komputerdk Mester
14. juli 2005 - 21:23 #2
well

har streamet lyd/video på min A1000 (3G) og det virker fint.. den stopper dog når man ryger ud af 3G dækning.
Avatar billede komputerdk Mester
14. juli 2005 - 21:24 #3
der er desuden ikke nogen ide at streame hvis du ikke har et fast beløb for data.. for hvis jeg ikke købte det via 3portalen, så ville det koste en formue, pga. 1mb = 10kr..
Avatar billede ranger1 Nybegynder
15. juli 2005 - 12:21 #4
ja jeg ved godt at 56kbit ikke er meget og det sikkert nok vil koste kassen at streame over gprs men jeg vil se om det kan lade sig gøre og ret sikker på at det kan feks. www.di.fm har en netradio stream på 24kb specielt til modem og langsome net forbindelser så den burde man da kunne lytte til men hvordan sætter jeg min 6230i op til at kan gøre det.

Desuden kan man ikke hente det program komputerdk omtaler så den kan jeg ikke bruge til noget nogen andre der har et forslag eller ide
Avatar billede komputerdk Mester
15. juli 2005 - 19:02 #5
mener at streaming audio på mobil er 3GP eller MPG4 - og dem du henviser til er MP3
Avatar billede ranger1 Nybegynder
17. juli 2005 - 16:01 #6
tjek lige den Norske tv station nrk http://www.nrk.no/tjenester/mobil/4523542.html
her kan man åbenbart godt streame video via gprs så man burde også kunne det her i dk men hvordan man sætter telefonen op til det er der ingen der ved endnu
Avatar billede ranger1 Nybegynder
17. juli 2005 - 16:11 #7
ok fandt ud af at en standart opsætning i indstillinger/konfiguration/personlig konfig så valg og vælg streaminger nok til at det virker jeg har lige set live tv fra nrk1 på min 6230i se link ovenover det kan lade sig gøre men som omtalt det koster he he he.....