Avatar billede xbobby Nybegynder
12. juli 2005 - 09:46 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med validering af url lavet af CMS system

Hej med jer.

Jeg bruger CMS systemet PostNuke til at lave min website på http://www.webviden.dk

Men da jeg skal til at validerer opdager jeg at der er et hav af fejl på de url der er.

Hvis jeg validerer bare denne ene urll får jeg 12 fejl!!!

<a href="modules.php?op=modload&name=News&file=index&catid=27" title="Javascript">Javascript</a>

Prøv selv at kikke på:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.webviden .dk%2Furltest01.php&charset=%28detect+automatically%29&doctype=%28d etect+automatically%29

Det lader til at det er tegnet "&" der er problemet.

Men hvordan løser man det når det er CMS systemet der gennerer selve urlen.

Med andre ord hvordan får jeg en url, som både PostNuke og W3C validering kan accepterer.

Hvad siger eksperterne?
Avatar billede xbobby Nybegynder
12. juli 2005 - 09:48 #1
Avatar billede hmortensen Nybegynder
12. juli 2005 - 09:48 #2
& skal udskiftes med &amp;

Så skal du bare finde den fil der generer det og tilføje de extra tegn.
Avatar billede busschou Praktikant
12. juli 2005 - 09:49 #3
i asp findes der en urlencode funktion. måske der også gør i php
Avatar billede xbobby Nybegynder
12. juli 2005 - 09:50 #4
I bliver nød til at kopierer den
Avatar billede webt Nybegynder
12. juli 2005 - 10:04 #5
Ja men det findes der da i PHP også :)
http://dk2.php.net/manual/en/function.urlencode.php

Mvh
Martin
Avatar billede webt Nybegynder
12. juli 2005 - 10:11 #6
..selvfølgelig så lige htmlentities der skal bruges sådan går det når man ikke er helt frisk
http://dk2.php.net/manual/en/function.htmlentities.php
Avatar billede xbobby Nybegynder
12. juli 2005 - 10:17 #7
Da jeg ikke kender særligt meget til PHP forstår jeg ikke helt hvad det går ud på. Hvad er det der foregår helt præcist på denne site?

Og kan I fortælle mig hvordan denne url skal se ud for at w3c kan accepterer den?

<a href="modules.php?op=modload&name=News&file=index&catid=27" title="Javascript">Javascript</a>
Avatar billede webt Nybegynder
12. juli 2005 - 10:34 #8
<a href="modules.php?op=modload&name=News&amp;file=index&amp;catid=27" title="Javascript">Javascript</a>

Sådan, som hmortensen skrev skal & udskiftes med &amp;

Mvh
Martin
Avatar billede webt Nybegynder
12. juli 2005 - 10:34 #9
Hov glemte den første
<a href="modules.php?op=modload&amp;name=News&amp;file=index&amp;catid=27" title="Javascript">Javascript</a>
Sorry
Avatar billede xbobby Nybegynder
12. juli 2005 - 12:09 #10
Det må du undskylde hmortensen jeg havde overset din kommentar. Nu har jeg fået det, som jeg har brug for, til at kunne komme videre.

Hvad siger de 3 bidragsydere til at deles om de 60 point?
hmortensen, busschou og webt. Hvis I er enige så smid et svar.

Tak for den hurtige hjælp I var ude med.
Avatar billede busschou Praktikant
12. juli 2005 - 13:52 #11
oki med mig :o)
Avatar billede webt Nybegynder
12. juli 2005 - 13:54 #12
Helt fint med mig :) et svar her fra, men kan du ikke bytte point ud med en aircondition? puha :D

Mvh
Martin
Avatar billede busschou Praktikant
12. juli 2005 - 13:55 #13
20point for en aircondition...den er jeg med på ;o)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
12. juli 2005 - 14:01 #14
Jeg vil også ha en luftvender :P
Avatar billede webt Nybegynder
12. juli 2005 - 14:05 #15
Ku være man sku oprette et spørgsmål med 200point til den der gidder komme og være personlig luftvender for en :D

Varme sommerhilsener til alle herfra, nu vil jeg med min nyerhvervet fortand gå uden for :)
Avatar billede xbobby Nybegynder
12. juli 2005 - 14:23 #16
Tak til alle tre :-)

Må varmen være med jer!