Avatar billede pman Nybegynder
11. juli 2005 - 23:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PDA med Bluetooth GPS

Jeg kan bare ik få skidtet til at virke sammen og har sku ik sån helt vildt meget erfaring på området må jeg nok desværre indrømme...:o(

Jeg kan godt connecte de 2 enheder med der efter er jeg lost for har ik rigtig fået nogle drivere eller noget med.

Link til den GPS enhed jeg har købt: http://www.ebontek.com/eGPS_248.html

Jeg har installeret Tomtom 3 Danmark på min Compaq 3870, som self understøtter Bluetooth...:o)

Nogen der ved hvad jeg skal gøre...?
Avatar billede pman Nybegynder
12. juli 2005 - 07:47 #2
Ja men burde der evt ik være noget driver halløj med min GPS så jeg kan få den til at samarbejde med Tomtom... der er en liste af forskellige GPS udstyr som jeg kan vælge ud fra under installationen af Tomtom, men mit GPS er self ik på den liste...!?!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2005 - 08:51 #3
Nej GPS'en er bare en dum COM-port, der skal ikke bruges drivers til den, når du har sat din BlueTooth korrekt op.
Avatar billede pman Nybegynder
12. juli 2005 - 08:54 #4
Hmm jamen så fatter jeg åbenbart ik at sætte det korrekt op... jeg kan godt finde enheden, men kan ik få den til at samarbejde med Tomtom... man kan jo vælge hvilke GPS enhed fra programmet og da min ik står på listen kan jeg ik vælge den og derfor ingen kontakt med div sattelitter..:o(
Avatar billede pman Nybegynder
12. juli 2005 - 08:59 #5
Jammen måske det bare er Tomtom der er problemet kunne det tænkes...?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2005 - 09:35 #6
har du fulgt den af de to ovenstående vejledninger der passer til din compaq?
Avatar billede pman Nybegynder
12. juli 2005 - 11:07 #7
Ja det har jeg... uden resultat...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juli 2005 - 13:22 #8
Er din GPS understøttet af Tomtom
Avatar billede bentje Nybegynder
31. juli 2005 - 01:01 #9
Jeg har for noget tid siden opsat tomtom 3 på en Ipaq.
Allerførst vil jeg råde dig til at hente opdatering på Tomtom's hjemmeside, mener driveren hedder version 3.07, den ældre 3.03 kan også bruges.
Når den nye version er installeret, skal du på PDA'en, mener det er under GPS, ændre com port til COM8(kan ikke huske om du skal fjerne eller sætte flueben, for at få lov at ændre til com8).
Dette var problemmet vi havde hvor vi ikke kunne få den til at finde satelitter.
Avatar billede pman Nybegynder
11. april 2006 - 16:29 #10
yes yes