Avatar billede drdegn Praktikant
09. juli 2005 - 20:37 Der er 2 kommentarer

Ryger af nettet i tide og utide

Jeg benytter et trådløst netværk til internettet. Har naturligvis både firewall og antvirus. Når jeg skal nå nettet aktiverer jeg en tast på den bærbare og efter et stykke tid er jeg på (tager pænt lang tid, flere minutter). Efter et stykke tid bliver jeg som regel smidt af. I øjeblikket er det når jeg bruger Outlook Express 6. Vil jeg f.eks. hente post på en nyhedsserver bliver jeg smidt af med følgende fejlmeddelelse:

Konto: 'news.tele.dk'
Server: 'news.tele.dk'
Protokol: NNTP
Port: 119
Sikker (SSL): Nej
Socket-fejl: 11001
Fejlnummer: 0x800CCC0D

Hvad skal jeg gøre for at få min internetforbindelse mere stabil?
Avatar billede golden-dream Nybegynder
09. juli 2005 - 20:43 #1
Tror det kan være noget med din accespoint at gøre evt. skal du opdatere firmwaren- eller måske står der en udenfor og forsøger at tilgå din net..
Hvilken accesspoint har du ?
Avatar billede drdegn Praktikant
09. juli 2005 - 21:00 #2
Tak for hurtigt svar. Accesspointet hedder: Linksys 2,4 Ghz Wireless-B, tilgangen er naturligvis beskyttet med adgangskode.

Mht. til netværket: da den bærbare komputer var helt ny var 'tiden-for-at-komme-på-nettet' (TFAKPN) ultrakort. En af mine venner mente at jeg skulle have adgang til 'alt muligt': andre PC'er, TV-decoderen, mobilen, osv. osv; så der blev opretten en massse forskellige net-adgange (1394-netværkskort, Realtek RTL8139, Bluetooth LAN, PRISM 802.11g Wireless Adapter), aktuelt er kun den sidste aktiv, de første 3 er deaktiverede. Siden har TFAKPN været katastrofal langsom.