Avatar billede pappablue Nybegynder
05. juli 2005 - 11:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan ikke dato afgrænse debitor kontoudtog extern

Hej eksperter :-)

Jeg har et spøjst lille problem med externe debitor kontoudtog.
Uanset hvilke dato afgrænsning jeg sætter, så udskrives samtlige bevægelser på debitorens konto fra den dag den blev oprettet og frem til i dag.
Det spøjse er, at når jeg i konsolenversione under udviklingsmenuen rep/ret laver en prøveudskrift med alt+r virker det som det skal.
Jeg har chekket at Aktion og funktion er sat rigtigt både under gennerelt/kartotek og under debitor/tilpasning.
Problemet er opstået hos 2 forskellige kunder, den ene er blevet opdateret fra c5 3.0 til c5 3.0 sp3, den anden kunde er blevet opdateret fra c5 ver. 1.6 til c5 3.0 sp3 via ver 1.8 og 2.1

Er der andre der har haft samme problem og som har løste det, så vil jeg meget gerne høre om løsningen :-)

hilsen
Pappablue (john)
Avatar billede jeki Nybegynder
05. juli 2005 - 11:15 #1
Der er tale om en programfejl i SP3. Gå ind i C5 konsoludgaven og i Generelt/Tilpasning/Udviklingsmenu. Gå til Rep/Ret og vælg DebkontoudtogExtern
Tast alt+F6 og ctrl.+f6 vælg kørsler og derefter init.

I det nederste afsnit af koden skrives denne linie lige efter IF &ID THEN:
    #ReadPromptDebKontoudtogExtern

Så virker det...
Avatar billede pappablue Nybegynder
05. juli 2005 - 11:32 #2
Så kommer fejlmeddelsen
"Denne Variabel er ikke blevet erklæret" og cursor´en stiller sig lige foran macroen
Avatar billede jeki Nybegynder
05. juli 2005 - 11:40 #3
Så er der tale om et gammelt kontoudtog og så skal der en del programmering til for at få det til at virke. Det hurtigste her er formentlig at vælge et af de nye layouts under Debitor/Tilpasning/Hent layout og tilpasse det. Den ovennævnte linie skal skrives ind i dette kontoudtog også.
Avatar billede pappablue Nybegynder
05. juli 2005 - 11:43 #4
Nej, det var nok at tilføje #DeclareDebKontoUdtogExtern lige efter den sidste #Macroload :-)

Tak For Hjælpen

John
Avatar billede jeki Nybegynder
05. juli 2005 - 11:51 #5
Så lærte jeg også noget. Perfekt!
Avatar billede pappablue Nybegynder
05. juli 2005 - 11:56 #6
Nå ja, og lige fjerne de variableerklæringer i Init der også finder sted i DeclareDebKontoUdtogExtern :-)