Avatar billede tronic1 Nybegynder
04. juli 2005 - 23:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilket bundkort??

Har fået fat i en ældre PC fra Scumpac (compaq) hvor der er et bundkort i som jeg ikke aner hvilket mærke er...
Ved at det er en Presario 5015EA med en duron 850 mhz CPU i, efter hvad jeg har læst mig til på nettet.
Der er 3 PCI, 1 APG, 3 DIMM.
Der er onboard GFX og lyd på boardet.

På boardet står der et klistermærke hvor der står "KU21319884 UWAWE2"
På southbrigden står der VT82C686A og det er et VIA chipset der sidder på den :-)
Nogen der kan finde nogle brugbare oplysninger om boardet?
I så fald er der 100 points på højkant.

Vh Tronic
Avatar billede freespace Nybegynder
05. juli 2005 - 00:05 #1
Avatar billede tronic1 Nybegynder
05. juli 2005 - 01:54 #2
Der har jeg allerede været...
Der står bare nada information om pc'en...
Avatar billede halifax Nybegynder
05. juli 2005 - 03:08 #3
Prøv om du kan bruge dette lin k at gå videre fra

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/ProdSearch.jsp?locale=en_US&taskId=115

Det nævner Compaq Presario 5015EA Desktop PC
Avatar billede halifax Nybegynder
05. juli 2005 - 03:15 #4
Avatar billede halifax Nybegynder
05. juli 2005 - 03:25 #5
Her har du alle specifikationerne vedrørende bundkortet.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&lang=en&cc=us&product=92946&dlc=en&docname=c00034441

HP angiver aldrig et navn for deres bundkort, der så vidt jeg ved er modificerede udgaver af andre MB producenters produkter.

Lidt i stil med Aldi pc'er, hvor mange har bundkort fra MSI, men modelnummeret kan ikke findes på MSI's site, fordi det er boards givet i licens til Aldi pc producenten.
Avatar billede tronic1 Nybegynder
05. juli 2005 - 11:12 #6
Jeg takker mange gange for hjælpen halifax
Hader når jeg ikke ved noget om et stykke HW og ikke lige umiddelbart kan se det på boardet :-(
Men nu ved jeg da lidt om det :-)