Avatar billede zhb2 Nybegynder
04. juli 2005 - 21:30 Der er 3 kommentarer

Min Computer er gået død, hvad kan jeg gøre

Hej!

Min Computer er gået død efter at jeg åbenede den og ville gøre den ren, altså pudse blæseren og støvede af osv..

Jeg pillede blot blæseren (til cpu) af og pudsede den og støvede den af og satte den på og til igen også støvede jeg af andre steder uden at pille noget af.. Undtagen processoren den tog jeg af og af satte på bare lige for at kigge på den..

Da jeg så satte den til igen gad den ikke starte.. men inde i, på bundkortet var der en lille diode der tændte ved siden af det store strøm stik!...

Men alt andet var der ikke strøm i.. Ingen blæsere kørte og der var heller ikke strøm i musen eller keyboard..!

På Forhånd Tak!

Der er 60 point på højkant!
Avatar billede silver-fbj Nybegynder
04. juli 2005 - 21:39 #1
Hej zhb2...
Check at du ikke har rykket lidt i nogle ledninger til bundkort, eller cpu... Og check at dine ram sidder rigtigt i.... Nogle bundkort stopper helt med at fungere hvis alt udstyr ikke er forbundet rigtigt...
Avatar billede zhb2 Nybegynder
05. juli 2005 - 14:35 #2
Har prøvet det..
Avatar billede positron33 Nybegynder
06. juli 2005 - 11:40 #3
Hejsa

Går ud fra at du har dobbelt-tjekket om din CPU sidder rigtigt i, med alle dens pins? Hvis nej, så er det en god ide at gøre det. Desuden tjek om alle dine IDE-kabler sidder ordentligt i, til din(e) harddisk(e) og optisk(e) drev, samt dine strøm-kabler fra strømforsyningen. Har du også tjekket at dit ATX-kabel fra strømforsyningen sidder godt i? (Det store kabel med de masse ledninger fra strømforsyningen)

Hvis det ikke virker, så prøv at aflade dit CMOS-batteri. I din manual kan du sandsynligvis finde jumperen som du skal bruge. Den hedder enten "Discharge CMOS jumper/Clear CMOS jumper", eller noget i den retning. Følg instrukserne i bogen, og så skulle din BIOS gerne blive omsat til fabriks-indstillinger igen.

Håber det virker