Avatar billede torotune Nybegynder
04. juli 2005 - 09:36 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Tabel med alverdens lande

Hej,

Altså såden en tabel som kan bruges til en dropdown, når en bruger skal vælge land. Er der nogen der ved om man kan dowloade sådan en gratis et sted?

Mvh.
Avatar billede -anders- Juniormester
04. juli 2005 - 10:58 #1
Jeg har en tabel med ca 270 lande. læg din mailadresse, så sender kan jeg send eden til dig
Avatar billede torotune Nybegynder
04. juli 2005 - 11:11 #2
Hej, tusind tak! :-) Min mail er torotune@hotmail.com
Avatar billede -anders- Juniormester
04. juli 2005 - 11:33 #3
Tabel sendt
Avatar billede torotune Nybegynder
04. juli 2005 - 11:42 #4
Mange tak! Jeg glemte selvfølgelig at skrive at landene skal stå på engelsk.
Læg et svar her

http://www.eksperten.dk/spm/630227

så får du selvfølgelig point :-)
Avatar billede torotune Nybegynder
04. juli 2005 - 12:23 #5
Spørgsmålet er stadig åbent hvis andre skulle have en idé... :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
04. juli 2005 - 13:35 #6
Avatar billede torotune Nybegynder
04. juli 2005 - 14:05 #7
Det er noget i den retning. Ved du om der er mulighed for at eksportere de til to .csv-filer til Access?
Avatar billede jensen363 Forsker
04. juli 2005 - 14:07 #8
Access kan importere csv-filer uden problemer. Gem de to filer på din harddisk, og importér derfra
Avatar billede monmike Nybegynder
04. juli 2005 - 14:10 #9
jeg har sendt en xls pakket som zip til dig. 230 lande på engelsk.
Avatar billede monmike Nybegynder
04. juli 2005 - 14:12 #10
238 lande for at være præcis
Avatar billede torotune Nybegynder
04. juli 2005 - 14:29 #11
--> monmike, takt til dig også!

--> jensen363, den du sendte er egentlig interessant, da det indeholder Nr, Land, forkortelse. Men jeg kan kun hente det ind i Access hvis jeg laver det om til en xls-fil. Men det bliver hentet ind som komma-separerede poster i tabellen: Nr, Land, forkortelse

Er det muligt at importere det sådan at det bliver hentet ind i hver sin kolonne; "Nr", "Land", "forkortelse"?
Avatar billede jensen363 Forsker
04. juli 2005 - 14:32 #12
Jeg har ikke selv prøvet, men prøv alternativt at åbne csv-filen fra Excel, og gem den som excelfil efterfølgende, så burde den adskille korrekt :o)
Avatar billede torotune Nybegynder
04. juli 2005 - 14:38 #13
Ahh.. Jeg kan gå ind og markere alle kolonner, og derefter vælge "Tekst til kolonner" og så bruge komma som separator :-)
Avatar billede monmike Nybegynder
04. juli 2005 - 14:38 #14
du skal erstatte alle , med ; i notesblok f.eks så er det ingen problem. Men nr er i rækkefølge, der mangler nogen. så ved ikke helt hvad du kan bruge dem til.
Avatar billede monmike Nybegynder
04. juli 2005 - 14:43 #15
lige en rettelse - nr er ikke i rækkefølge
Avatar billede torotune Nybegynder
04. juli 2005 - 14:45 #16
Nej, jeg kan godt se at de ligger og roder rundt mellem hinanden, og "Region of China" mangler
Avatar billede monmike Nybegynder
04. juli 2005 - 14:47 #17
det er vist pga et linie skift - den hedder
344;Hong Kong Special Administrative Region of China;HKG
Avatar billede monmike Nybegynder
04. juli 2005 - 14:48 #18
Men de forkortelser er da også helt hen i hegnet.
Avatar billede torotune Nybegynder
04. juli 2005 - 14:53 #19
Ja, der mangler også et par af dem.. Nå, men pyt jeg kan bruge det hele fra jer begge. Tak fordi I gad hjælpe, jeg deler lige pointse midt over :-)