Avatar billede zenne Novice
02. juli 2005 - 13:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Virus på netværket?

Hey
Vi er 3 computere forbundet til netværket. Jeg har fået installeret Norton 2005 på alle 3. Der sker noget mystisk når jeg prøver at hente noget fra den ene comp. Så kommer Norton op og siger at den har blokeret, pga. af en trojan. Når jeg så ser hvilken ip det er. Viser det sig at det er en lokal. Mit spørgsmål er:

1. Er den ene PC inficeret? De 2 andre for begge fejl når de prøver at hente filer fra den via FTP
2. Eller er Norton 2005 bare så sikkert, at den ikke tillader overførelser via netværk?

På forhånd tak
Avatar billede numsegarn Nybegynder
02. juli 2005 - 14:07 #1
2. Norton er ikke så sikker at den ikke tillader overførelser vi netværk.

Du kan evt. prøve at installere programmer som avast antivirus, jeg har bedre erfaringer med de programmer end f.eks. norton
Avatar billede zenne Novice
02. juli 2005 - 14:32 #2
Jamen har den ene computer så virus?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
02. juli 2005 - 15:20 #3
hvilken trojan skriver den at den blokere for.
er der en prot beskrivelse med. Gå ind på symantec hjemmeside og læs mere om den pågældende trojaner. Der er en beskrivelse af hvilke processer den kører med.
Se på den pågældende computer om der kører de processer / de filer findes på hd eller i registry
Avatar billede numsegarn Nybegynder
02. juli 2005 - 15:46 #4
Ja som halvamatoer siger, så burde norton skrive hvilken trojan som det er, og så vil du kunne finde et værktøj til at fjerne den på symantec.com

Du kan også prøve at gøre nogle adaware programmer på alle 3 computere: http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Personal-Edition/3000-8022_4-10045910.html?part=dl-ad-aware&subj=dl&tag=top5

Og ja en af dine computere lyder til at være indificeret
Avatar billede zenne Novice
02. juli 2005 - 16:37 #5
Har jo selv Norton 2005 på den computer som skulle være inficeret. Har lige scannet den igen og med Kaspersky, samted Ad-Aware + Spybot. Jeg prøver at overføre noget igen, og finde ud af hvad det er for en virus. Vender lige tilbage.
Avatar billede zenne Novice
04. juli 2005 - 07:42 #6
Hva skete der folkens? Forsvandt i?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
04. juli 2005 - 19:46 #7
Vi venter på din "Vender lige tilbage" :-)
Avatar billede zenne Novice
13. juli 2005 - 13:37 #8
Den gør det slet ik mer, meget mystisk..?
Avatar billede zenne Novice
24. juli 2005 - 12:26 #9
Lukket