Avatar billede dayoff Nybegynder
30. juni 2005 - 19:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Forskel på 2k3 servere

Hvad er forskellen på Windows 2003 Web Edition, Standard Edition, Enterprise Edition og Data Center Edition?

Og hvilken en er bedst hvis serveren skal være en Fil server og en router/firewall ?
Avatar billede dayoff Nybegynder
30. juni 2005 - 19:14 #1
og forresten også en dhcp server, som giver ip til alle klienter :)
Avatar billede holmus Nybegynder
30. juni 2005 - 19:14 #2
Du kan se det hele her:
http://www.mike-tech.com/article.php?gif=winserver2003&article=247

Jeg ville tage en standard edition, til din opgave...
Avatar billede screem_brille Novice
30. juni 2005 - 19:29 #3
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/evaluation/features/compareeditions.mspx til dit anden spørgsmål vil en standard edition være nok.
Avatar billede dayoff Nybegynder
30. juni 2005 - 20:10 #4
Nu hvor vi snakker om Windows Server 2003, hvordan får jeg så NAT til at virke ? der sidder 2 netkort i serveren, det ene netkort er sat direkte til internet forbindelse, det andet er sat til en switch hvor alle klienterne er sat i. Så skal jeg jo lave serveren om til en router, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det..
Avatar billede holmus Nybegynder
30. juni 2005 - 20:13 #5
Hey...

Her skulle du kunne finde en lang række whitepapers... :-)
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windowsserver2003/technologies/routera.mspx
Avatar billede dayoff Nybegynder
30. juni 2005 - 20:34 #6
Jeg har tjekket det igennem, men jeg er ikke kommet længere, jeg kan simpelthen ikke finde ud af at sætte det op :(
Avatar billede screem_brille Novice
30. juni 2005 - 20:38 #7
hvad har du gjort ? normalt spiller det helt automatisk efter man har kørt remote acces wizarden ?
Avatar billede dayoff Nybegynder
11. juli 2005 - 21:32 #8
jeg har stadig ikke fået løst mit problem, jeg lukker.. Takker for den store indsats.
Avatar billede screem_brille Novice
11. juli 2005 - 23:24 #9
LOL slut med hjælp herfra, er da spild af tid, at prøve at hjælpe dig, når du ingen feedback kommer med og så selv beholder point.
Avatar billede screem_brille Novice
11. juli 2005 - 23:28 #10
og jo du har faktisk fået svar, fra først holmus og undertegnede bagefter, så du må være meget begærlig
Avatar billede dayoff Nybegynder
12. juli 2005 - 11:15 #11
jeg undskylder da meget, men jeg har rodet det hele igennem op til flere gange, intet af det hjalp! jeg er ikke kommet videre og jeg gider ikke rode med det mere for nu, det er sommer og vandet er varmt ;)
Avatar billede screem_brille Novice
12. juli 2005 - 11:21 #12
men det er stadig ikke vores skyld det ikke hjalp, men en anden gang så skal jeg da gerne priotere vejret højere eller hvad jeg nu kan finde på *G*
Avatar billede holmus Nybegynder
12. juli 2005 - 11:22 #13
Du spørger om forskellen på de forskellige serverversioner... Det bliver der svaret på...

Så laver du et tillægsspørgsmål om NAT på 2 netkort, dette er også blevet svaret ... At du så har en mangel på at gennemskue Microsofts whitepapers - er vel i bund og grund ikke vores problem. Der ligger i det link jeg har givet dig, en klar vejledning til hvordan det skal sættes op, for at komme til at fungere uden problemer...

/over and out from here...
Avatar billede dayoff Nybegynder
12. juli 2005 - 19:19 #14
SHIT ! Det er sq mig der har fået for meget solstik her ! Undskyld mange gange! er der en måde jeg kan give holmus point på ? ham der som besvarede mit spm bedst !! Siger igen undskyld ! Men jeg er jo kun et menneske :)
Avatar billede holmus Nybegynder
12. juli 2005 - 22:44 #15
Opret et nyt spørgsmål, med det antal point du vil give, lav det med topic: Point til holmus og reference til denne serie i din spørgsmålstekst...

Det laves blot i samme kategori.