Avatar billede dayoff Nybegynder
30. juni 2005 - 15:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

boot over netværk fra en win xp

Hej jeg har 2 computere, begge med ASRock P4V88 bundkort i, jeg har sat den ene til at boote fra netværk, fordi cd-rom drevet ikke virker så godt mere :) Og så på min anden computer, som kører Win XP, i dens cd-rom drev har jeg sat en mandrake linux cd i, det er den som skal installeres på den computer uden cd-rom drev, jeg har delt drevet med linux cd'en i.

Så når den anden com starter op søger den efter noget dhcp ? så altså jeg skal have en DHCP server til at gi den ip eller hva ? kan jeg ikke manuelt konfigurere ip'en ? i bios eller noget ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. juni 2005 - 16:46 #1
Du kan sætte routeren op til at give den en fast IP. Det er normalt under LAN-IP Setup. Prøv om det virker.
Avatar billede screem_brille Novice
30. juni 2005 - 18:51 #2
det vil ikek hjælpe, for den anden maskine skal samtidigt have software installeret således at den kan svare på den request den anden maskine laver mht boot filer og selve install filer
Avatar billede dayoff Nybegynder
30. juni 2005 - 18:55 #3
ja den siger godt nok noget med at ingen boot fil fundet ? hvad vil det sige ? hvordan skal jeg få den til at finde det den skal boote fra?
Avatar billede screem_brille Novice
30. juni 2005 - 19:15 #4
det klarer den faktisk helt selv når softwaren i den anden ende er opsat, har dog ikek nogen gode bud på software til dette (udvoder den allerede indbyggede funktion i 2000/2003 server), det nemmeste er helt klart at tage cdrom drevet ud af den virkende computer og sæte det midlertidigt til den anden, du vil spare adskillige timers arbejde på den måde.
Avatar billede dayoff Nybegynder
30. juni 2005 - 19:44 #5
ja det tror jeg også jeg gør :) har prøvet temmelig mange ting nu :D men eller tak for svarene :D screem du får point da jeg synes du opfylder mit spm mest, takker for hjælpen fra jer begge :)
Avatar billede screem_brille Novice
30. juni 2005 - 19:47 #6
var så lidt ;)